Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Noen som har opplevt å ha barn som sørger lenge over noen? Sønnen min er 5 år og har sørget lenge over ett tap. Vi snakker om over 7 mnd siden vedkommende døde nå. Jeg trodde barn tilpasset seg og godtok tap raskt, men den gang ei. Noen med erfaringer de vil dele?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hei, Jeg har ikke erfaring med egne barn ang dette, men jeg har hatt noen barn og sorg i jobbsammenheng. Først må jeg si at det er viktig at barn får sørge og tid til å bearbeide sorgen. Ofte har de mange spørsmål rundt døden og personen som er død, og disse kommer sjelden systematisk, barn spør når de kommer på det. Mange barn opplever da å bli avvist, at de voksne ikke vil snakke om den døde, at man ikke tar seg tid. Da vil det igjen ta lengre tid før de får bearbeidet sorgen. Det er dessverre ikke slik at barn nødvendigvis godtar tap, og som oss voksne er også barn forskjellige i hvordan man takler en sorgprosess. Vær åpen ovenfor barnet ditt og ikke forenkle et barns sinn. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jenta mi på 5 1/2 år, sørger ennå etter 9 mnd, men vi snakker veldig mye om vedkommende som døde, og er på grava innimellom, ble vel litt ekstra vanskelig etter som det er et barn som døde, og som hun lekte masse sammen med. og under ett år før dette døde et annet barn vi kjente godt, så vanskelig å takle at også små (og litt større) barn også kan dø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå