pjokkemamma*07+10* Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei, fant ut at jeg har lyst til å bli med mannen min på jobb i texas i mars, og ha med gutten vår som blir ett år gammel da. Rett før han begynner i barnehagen ;-) Hadde vært så gøy, begynner bare å tenke på hvordan det blir med søvn og sånn da, noen som har erfaring? Er jo fryktelig lang flytur også, 14 timer, men det er mulig å få direktefly heldigvis. Hvordan får en stor liten gutt sovet på fly? Må sove i fanget vårt da? Er takknemlig om noen som har gjort noe lignende kan fortelle litt hvordan det gikk. Hadde vært kult å gjøre det men kjipt hvis det bare blir styr og slitsomt for lille gutten...
mamamamamamama Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 reiste til LA da jenten vår var 11 mnd, hun var også stor, men fikk plass i en bag som hang på veggen (den må bestilles med flybillettene, koster ikke noe ekstra). Tok med noen leker. Fikk faktisk mme og middagsglass og dessert på flyet, selv om jeg hadde det med. Fantastisk service.Lot henne krype litt i gangen når det ikke var servering slik at hun fikk bevege seg litt underveis. Gikk veldig fint med en aktiv 1 åring! God tur!
It's all about me Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Har akkurat reist over med lillegutt som da var 20 mnd. I flyet sov han på pledd ved beina våres, det var en super løsning synes vi. Da hadde hanjo mulighet til å bare ligge å slappe av og også bevege seg litt. Jetlag var et annet kapittel. Tok lang tid før vi fikk han til å sove lengre enn til halv 5 og enda lenger til vi selv var normalt opplagte siden jo han voknet så tidlig. Men alt gikk bra tilslutt. Men konklusjonen min er iallfall at jeg hadde ikk dratt igjen med en på den alderen for kun en 14 dagers tur, det må være lengre tur så slitet med å snu døgnet virkelig kommer til nytte. Da er det verdt alt slitet.
Kosel Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Bør nok bare instille seg på det verste sånn ifht til flyturen og sånn, og planlegge at første døgnet eller to brukes til å snu rytmen til barnet. Vi var i usa når jeg var 2,5 og brorsan 7mnd, det gikk fint det bortsett fra at brorsan nok fikk ørebetennelse et par dager før vi dro - (e.l) han hyyyyyyla konstant omtrent fra take off til landing 8 timer til new yorke, hele flyet var med på å hjelpe mamma og pappa å bære rundt på ham for å få ungen til å holde kjeft...hahahaha Mamma sier hu var bra svett ja... heldigvis var jeg en liten engel som la meg på tvers i et par ledige seter og sov:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå