ogladi Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei. Jobber i staten, nærmere sagt i bufetat. Jeg bare lurer på om noen vet om jeg får opparbeidet feriegrunnlag av permisjonstiden i staten.Ellers blir det lite ferie på meg til neste år..... Går nemlig ut i permsjon nå 10. mars! Noen som vet??? fortell, fortell, fortell....!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Ja det er vanlig feriegrunnlag. Men har du 80% blir det jo mindre av det også da. Men behøver ikke bekymre seg om den nav-regelen om feriepenger av første 15 uker.
Mido Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg vet;-) Jobber i Bufetat selv! Ja, vi får full ferie neste år også!
Mido Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Ja, du får jo mindre feriepenger om du har 80% dekkning, men har krav på å ta ut 5 uker ferie!
ogladi Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Høres bra ut, og regnet nesten med det og. Men ingen som vet på arbeidsplassen min. Er den første som er gravid på ti år eller noe..... Prøvde å bla i den håndboka som skal ta opp alt sånn, men jammen ikke lett å bli klok på kan du si!
Mido Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Hehe...nei det er ikke alltid så lett. Jeg har benyttet meg av hjelp fra FO også, da det var litt uenigheter om røde dager ol... Om du har en stilling hvor du jobber røde dager, skal du ha tilleggene dine under permisjonen, for de dagene du skulle ha jobbet i følge din ordinære turnus.
ogladi Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Takk Mido! Jeg er noe klokere nå ja! Men er ikke organisert og har tenkt at det hadde nok vært greit nå for å få de rette svarene på alt man lurer på!
Mido Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Om du har en plasstillitsvalgt som du føler du kan spørre, kan jo han/hun undersøke for deg også da. Lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå