Gå til innhold

Er det noe annet enn hostesaft som hjelper....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt hoster og hoster, våkner lett når han hoster, stakkar! Er det noe jeg kan gi han? har ikke hostesaft hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse vann! Og hev hodeenden på sengen med bøker, masse bøker. Det pleier å hjelpe litt.

God bedring.

Pst....er lurt å ha et lite lager med div. fra apoteket når man har små barn hjemme. ;o)

Skrevet

I følge ny forskning, så skal honning være effektivt mot hoste.

Skrevet

Men da må ungen være over ett år, ihvertfall....

Skrevet

uff ja, burde jo ha hatt det hjemme. men jeg trodde ikke så små (7 mnd) kunne få hostesaft før en i barselgruppa sa at det gikk ann.

Honning tør jeg ikke å gi siden man ikke skal gi det til så små barn.

Har bøker under senga da. så får bare håpe at det roer seg.

Takk :o)

Skrevet

Nei, da kan du ikke gi honning :-) Tenker liksom ikke på alder før jeg svarer.

Skrevet

Litt sitronsaft er effektivt på "astma-hoste" i allefall. ca 1ts.

Skrevet

Det var en lengre artikkel for en stund siden der en sa at vanlig hostesaft ikke hjelper.

Jeg føler ofte at honning demper hoste, og gir det av og til i kokt vann eller melk (om de ikke har problem med slim)

Skrevet

Både snuppa (3,5 år) og jeg hostet noe veldig for en mnd tid siden. Fikk da flg. tips; smøre mentholatum under føttene og blande ts honning ut i 1 dl 40 grader varmt vann.

Begge deler funka veldig godt på oss.

Skrevet

Jenta vår var sån. Vi var hos legen og fikk resept på inhalator med astmamedisin (Aeromir?). I følge legen var det mer effektivt og samtidig mildere for kroppen enn hostesaft. Fungerte i hvertfal bra. Dere kan jo i hvertfal spørre om det.

Skrevet

hevet hode ende og bøtte med skikkelig varmt vann i næriheten av senga der barnet sover. Dampen og fugtiheten letter hosten spesielt hvis tørrhost. Trikser jeg bruker.

Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen at en kan gi paracet eller andre smertestillende, for det bedøver i halsen også.. Har gjort det her med dattera mi når ingenting annet har hjulpet.. funker det.. :)

Skrevet

uff sliter med samme her.Så jeg la bøker under senga og la mini i vogna og gikk til nermeste butikk å kjøpte hostesaft! Han hosta så kraftig at han spydde en foss av kveldsmaten stakkar...Lykke til dere:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...