Gå til innhold

Hva slags prevensjon skal dere bruke etter fødselen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt i tvil, men etter denne fødselen skal vi DEFINITIVT ikke ha flere barn. derfor må vi ha en helt sikker prevensjon.. Har gått på pilla siden tenårene (er nå 30), så er kanskje best å slutte med å proppe i meg hormoner.. Mange setter inn spiral, men har så mange venninner som har fått trøbbel med dem; enten store smerter, eller de har blitt gravide med spiralen inne.

Det står mellom sterilisering av mannen eller denne babycomp-greia.. men er den sikker..!? Noen med erfaring? Hva skal dere bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på p-piller da jeg ble gravid, så stoler fint lite på det nå ;-)

Blir nok hormonspiral på meg tror jeg. Har gått på p-sprøyte før og var egentlig veldig fornøyd, bortsett fra at vekta steg noe voldsomt på bare to måneder. (10kg)

Nei, tror spiral er tingen :-)

Skrevet

Blir nok kondom helt i starten, så over på cerazette tenker jeg. Ikke begeistret for denne pilla, men tåler ikke andre p-piller. Kanskje vi bruker kondom helt til neste graviditet, slippe hormonkrøll, men det spørs hvor lenge vi vil vente :) Mannen er ikke noe glad i at jeg putter i meg kunstige hormoner...

Skrevet

Er ganske sikker på at typen min skal sterilisere seg. MEN dersom han setter seg helt på bakbeina, blir det hormonspiral. Gidder ikke mere p-piller, og kobberspiral prøvde jeg etter barn nr 1 --- og gjør det aldri igjen:( vondt vondt vondt

Skrevet

Skal ikke bruke noen ting, her skal det nemlig klippes når Lille Frø sier opp leiekontrakta:)

Skrevet

Her blir det babycomp!!!Brukt p piller i mange år uten opphold,så jeg tørr ikke hoppe på den karusellen igjen.Fikk skikkelig syklus krøll!!!

Skrevet

Jeg skal uten tvil ha hormonspiral. Hørte mye negativt om det før jeg fikk satt den inn. Men virket flott på meg. Fikk satt den inn hos gynekolog, han sjekket med ultralyd om den satt skikkelig, så følte meg trygg på at den virket. Mistet nesten menstruasjonen mens jeg brukte den, og det var herlig, for har alltid slitt med kraftig menstuasjon.

Skrevet

Mannen min klipper strengen - tre er nok! Har brukt kobberspiral, men fikk vond og kraftig mens. Etter andre svangerskap satte jeg inn hormonspiral og småblødde i 6 mnd kontinuerlig, for så å blø i hytt og pine etter det. Skikkelig kjipt.

Men først skal jeg altså bli gravid...:-)

Skrevet

p-stav er jo en god ting viss du ikke vil ha flere:o) jeg for min del skal fortsette å bruke min Ladycomp. den er 100% sikker!

Skrevet

Tror det blir p-stav eller p-sprøyte. Spiral skal jeg IKKE ha ( vondt!!!), og ble gravid på p-pillen denne gangen, så stoler ikke på den. Ingen av oss vil sterilisere seg heller, er for unge, og er jo mulig vi vil ha en til om tja...10 år kanskje??? hehe....

Skrevet

Jeg skal helt sikkert sterilisere meg. Stod egentlig i kø for sterilisering da jeg ble gravid nå sist. Mannen min nekter å sterilisere seg, enda han kunne fått time etter bare en måneds ventetid. Så derfor er det jeg som må til pers, dessverre. Synes egentlig vi har vært igjennom nok smerter i forhold til svangerskap og fødsel ...

Skrevet

Her er det også snakk om at mannen skal klippe strengen, men eller blir det hormonspiral på meg også. Var utrolig fornøyd med den sist, og var jo så deilig å slippe mensen :-D

Skrevet

Tror nok at det blir ladycomp på meg. Den har fungert utmerket til nå, både for å hindre graviditet og til å bli gravid.

Skrevet

husk at mannen kan reversere en evt sterilisering da...

Det kan ikke jenter.

Jeg kommer aldri til å la meg klippe, så her blir det evt mannen som må til pers...

Skal nok ha en til først, så i mellomtiden blir det med gummi da jeg ikke kan gå på pller, sprøyte eller stav...

Kjenner også mange med dårlig erfaring ved bruk av spiral så det skjer bare ikke her nei...

Skrevet

Denne gangen slipper jeg :o) Mannen skal "kutte strengen" :o)

Skrevet

Her skal mannen la seg sterilisere før fødselen, så det skal bli godt å slippe å tenke prevensjon :)

Har et Trionetta-barn og et Cerazette-barn i tillegg til et planlagt, så stoler ikke nevneverdig på at noe slikt fungerer på meg :)

Skrevet

Her blir det saksa etter fødselen. På gubben altså.

Da går vi offisielt ut av produksjon!

Skrevet

i begynnelsen ingenting, men når feriepengene kommer blir det ladycomp på meg!!!

har aldri hattt det så fantastisk etter jeg sluttet på p-pillen..

hærlig sexliv å humør å alt...

følte meg rett og slett skitten når jeg gikk på pillene

Skrevet

hehe,gubben synes det er nok nå,så han sa han skulle kutte av både det ene og det andre,så var han sikker:)

men har ikke tenkt så mye på det ennå,men må vell finne noe:)

Skrevet

Når vi har fått de vi skal ha, skal mannen min klippe strengen :)

Heldigvis var det hans forslag, og jeg er veldig glad for å slippe å putte i meg mer hormoner. Har liksom fått i meg nok føler jeg, etter mange år på p-piller, samt noen runder både med pergo og div andre hormoner i forbindelse med inseminasjonsforsøk.

Skrevet

Her skal det bli sterilisering samtidig som KS. Gratis og ikke noe ekstra med smerter - så kan mannen få beholde " manndommen", ordentlig pyse når det snakkes om klipping..hehe... dessuten er det helt mitt valg at jeg ikke vil ha flere barn - dette er mitt tredje, så da får jeg ta ansvar også :) Gleder meg til å kunne slippe piller !

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av hormonprevensjon, og alt ble bare kluss, før jeg endelig fant p-ringen og var kjempefornøyd! Men da ble jeg jammen gravid;) Jeg er usikker på hva som skjer etter fødsel. Vi skal bare ha et hjemmelaga barn siden jeg er så dårlig og odsen for at dette gjentar seg er stor. Vi vurderer sterilisering, men legen min vil helst at jeg skal prøve hormonspiral, siden det kan hende jeg ombestemmer meg om ti år. Vi får se hva det blir til.

Skrevet

Er i tvil. Er meget hormonell (pms) fra før, og vil ikke bli verre. Og sliter med ondt oxo ved mens. har hørt det kan bli verre med spiral. Så er i tvil ja. Har ikke gått på noe tidligere da. Kan ikke bruke piller pga leiden mutasjon. Så har brukt kondom og litt flaks oppover min tid. Har hvert i fast følge nå i 7 år, så vi har brukt kondomtil tider.....

Må høre med lege/jordmor når den tid kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...