Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Sambo er lærer og har ferie denne uken. Jeg har tatt ut en uke ferie for å være sammen med mann og barn (hadde en uke igjen fra ifjor). Nå har sambo og barnet fått omgangssyke. Har lite lyst å bruke ferien på å pleie dem. Har jeg rett på å få ferien igjen? Må jeg i tilfelle ha sykemelding fra lege?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hjelp så pripne vi er.."Jeg får ikke ligge rett ut i ferien min" Hva kan jeg kreve?? Så dere andre kan skatte enda mer..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 nei, du har ikke rett å få ferien igjen, du må derimot jobbe en uke ekstra. livet er surt vet du
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Har du sykmelding får du igjen ferie. Ellers får du det ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Takk for svar Doppler:) Får jeg sykemelding for "barnepassers sykdom"? Er du sikker på at jeg får tilbake ferien når det bare er en uke? Noen sa at du måtte være syk lenger?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 "barnepassers sykdom"???, er dette seriøst???
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Er din samboer "barnepasser"? Han er vel " ferierende" denne uka vel? Skal dere kreve at han får ferien til gode da, siden han er syk selv nå. Det er iallfall enklere enn hva du er dum nok til å tro du kan kreve..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=391148 Tror jeg du finner det du lurer på.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Beklager, men jeg er visst for dum til å skjønne hva du skriver megadust. Eventuelt er du så dum at du knapt kan formulere deg. Jeg heller mot siste alternativ.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Takk! Da får jeg ikke noe tilgode. Gjelder bare egen sykdom. Surt:( Skulle på tur, ikke tørke spy.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Du har ikke rett på ferien din igjen når barnet ditt er sykt i din ferie. I et sånt tilfelle regner man med at mor har ekstra god tid til å ta seg av barnet. Håper de blir raskt friske
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 *klapp klapp* da lærte du noe i dag og da, ikke så dum allikevel. Men det var da fryktelig så selvmedlidende vi er.. hva med mannen din som også har ferie, men som ER syk, og din stakkars unge som er syk.. "Nei, MIN ferie er ødelagt.. buhu... ingen har det værre enn meg.."
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Hva betyr værre? Ikke et oppslagsord i ordboka iallefall. *klapp klapp* da lærte du noe i dag og da:) Hvor skriver jeg at ingen har det verre enn meg? Selvsagt har de det verre enn meg, men de fleste vil vel foretrekke at hele familien er friske når man har ferie. Vi hadde planlagt ferietur. Du fremstår som tanketom, skadefro og svært dårlig til å formulere deg.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Ja i dag var det lett å bli revet ned på ditt nivå, men dine nedskrevne ord har ingen verdi når du ikke kan stå for dem...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Du ligger da vitterlig allerede langt under mitt nivå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå