Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Han startet med dette i desember. Vi ga etter, fordi vi tenkte han hadde behov for ekstra kontakt/trygghet en periode. Men ser nå at det er på tide å slutte med det. Tror det hele startet på grunn av at han i den perioden startet å sove inne i barnehagen, og da sitter en ansatt inne hos barna til de sovner. Har dere noen tips til avvenning av dette? Startet avvenningen i morgen tror jeg..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. februar 2008 ingen med tips?
Karabimbi Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hei! Jeg vill gjort det gradvis over flere kvelder. Startet med å sitte men ikke holde hånden. Forsikre barnet om at du er der. Flytt deg lengre og lengre vekk fra sengen hver kveld til du sitter utenfor rommet med døren åpen. Lykke til!
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Vi sluttet å holde hånden, bare satt på rommet til han sovnet. Gjorde det en liten periode, så avtalte vi at nå skulle vi sitte på tv-stuen (naborommet) mens han sov. Alt gikk veldig bra. Så en eller annen variant av dette eller sånn som Karabimbi over her gjorde er sikkert en grei måte å prøve på. Lykke til!
SuperGlad Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 da vi skulle få Isabell til å sovne av seg selv begynte vi med å sitte ved senga, uten noen fysisk kontakt. Jeg snakket bare til henne for å forsikre henne om at jeg var der å at hun skulle sove. Så noen kvelder senere satt jeg meg i gangen, rett utenfor døra å snakket til henne. Deretter i stua, å snakket til henne derifra. Nå sovner hun på alt mellom 1 min til 30 min, med kun at vi sier ifra at hun skal sove hvis hun roper på oss, eller så går vi inn å gir henne sutten igjen hvis hun har kastet den i andre enden av rommet.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Vi har ikke hatt dette problemet før, og begynner å savne hvor lett vi hadde det før dette staret:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå