Gå til innhold

Hva gjør jeg med for kraftig utdrivningsrefleks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med for kraftig utdrivningsrefleks i den ene puppen...tulla mi ta to sug før hun slipper og absolutt alt blir dassvått siden strålen står 1 meter i alle retninger...er det noe jeg kan gjøre bortsett fra å tømme halve brystet før hun får??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen der :). Her løste det seg etterhvert ved at tulla for det første klarte å svelge unna mer når hun ble eldre, pluss at utdrivingen gradvis har roet seg litt og nå kommer litt senere og med mindre trøkk enn før - så de har tilpasset seg hverandre, puppen og lillemor (hihi).

Vi får tenke på at det er et luksusproblem som mange gjerne skulle hatt.. :)

Skrevet

Hvis du trykker inn den andre brystvorten mens hun suger, fungerer dette som en viss brems:) Hadde det sånn selv, og det var vått over alt. Kunne ikke amme på cafe, hehe. Spurte om råd på helsestasjonen, men de virket helt uforstående til problemet. Fant det rådet om å trykke i en babybok, men ellers fant jeg ikke noe tips eller noe som kunne hjelpe.

Skrevet

He he :) Er sånn jeg også, enda etter å ha ammet 6.5 mnd !

Bare å utstyre baby og personer som står innenfor rekkevidde med regntøy og paraplyer :)

og prøve å holde for puppen når hun slipper. Jenta mi skal så på absolutt alt annet mens hun får melk på dagen (slitsomt)

Vet ikke om det er så mye annet å gjøre enn å holde for brystet når hun slipper eller å bruke et par oppsamlingskopper som du setter på brystene noen minutter før du ammer.

Ellers er det jo veldig positivt med god utdrivingsrefleks, mange som sliter med å slippe melka :)

Skrevet

Det eneste jeg kan si til trøst er at det gir seg etterhvert. Jeg hadde det sånn da jeg ammet eldste gutten min men etter 3-4 mnd blev det mye bedre.

Det er rart fordi nå ammer jeg gutten min på 5 mnd og jeg har ikke problem med det i det hele tatt og jeg har ikke hatt behov for ammeinnlegg engang. Rart at det er så forskjellig fra baby til baby når kroppen er den samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...