Lykkelige meg Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, og det er ikke ønsket. Pillen har nok svikta meg etter en runde med omgangssjuke... Har vel omtrent bestemt oss for å ta abort, dette fordi vi har fått de barna vi hele tiden har ønsket oss, og så har jeg tatt medisin som ikke skal tas i første trisemester. (slimhinneavsvellende mot tett nese), det er vel mest utslagsgivende. Er det noen her som har tatt abort, og som har noen erfaringer å dele?
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hei, aldri tatt abort kun utskrapning etter MA, og det gikk greit sånn sett. Men for å komme til poenget med mitt innlegget, leser at du har fått de barna du skal ha, har du vurdert å sterilisere deg? Jeg lurer nemlig på om du kansje kan få det gratis i samme rennet som du tar en eventuell abort, så vet du det. Ike lett å ta slike valg, håpr jeg slipper det for å si det sånn..men sånn er livet. Lykke til uansett.
Under den hvite bro Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Kjære deg vil bare gi deg en klem...DU og dine ønsker står på nummer 1 og ikke glem det... UANSETT vil det bli tøft for deg....har selv tatt abort og vet at det kan bli tøft. VÆR 100% sikker og ikke tvil i ettertid...selv om et mammahjerte vil tvile.... klem
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har tatt abort og har aldri hatt noen problemer med det i ettertid. De på sykehuset var veldig koselige og helt proffe. Når det er sagt, så tror jeg at jeg kanskje hadde reagert annerledes nå som jeg har barn og vet hvor herlige de er. Tenk dere godt om før dere gjør noe, men husk at det er en myte at alle sliter voldsomt etter en abort.
Lykkelige meg Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Har tenkt på det lenge, men det har blitt med det.. Mannen min har bestillt time i dag... Har visst blitt sånn at bomba må slå ned før vi får ut fingeren... Takk for svar! :-)
Lykkelige meg Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Takk søte jenter!!!! Det ender vel med abort, redselen for at det er noe er galt med barnet pga de medisinene overskygger alt annet....
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 jeg er vel mer djevelens advokat enn søt jente:) Jobbet på et prosjekt en gang der vi gikk igjennom rapporter, statistikk og intervju med jenter som tok abort, og de fleste (selv etter aborter som var resultat av overgrep) rapporterte om senvirkninger. Det var ikke et antiabort prosjekt, men forarbeidet for en lovendring. Det er ingen myte om en leser statistikk, men det var ikke grunnen til at jeg svarte. Du sier at dere ikke helt har bestemt dere, og at medisinen er hovudgrunnen til at dere haller mot abort. Jeg ville først ha undersøkt dette svært grundig og kontaktet spesialister og de som produserer medisinen. Jeg tok medisin som gravide skal unngå da jeg ble gravid, og der er mange sider ved den avgjørelsen som ikke egner seg her - men poenget er at snu alle stener før dere bestemmer dere om det er hovudårsaken. Har en frisk 4 åring i dag. Ellers så er de veldig profesjonelle på sykehuset og en får all den hjelp en trenger:) Lykke til med valget. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå