♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har vært hos legen min idag og fått vite at jeg er over på symfysemålet.. Han måler fra skambenet og opp! Men han sa det ikke var alle som målte derfra da. Ihvertfall så var jeg på 25 uker men er bare 22+5 uker nå.. Så jeg er kjempe lei meg, og redd for å få en gigantisk baby. Er det noen andre som ligger over normalen og måler sånn som meg?
Gjest Orkideen - Fødeklar Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Symfysemålet er lengden fra skambenet til toppen av livmoren. Det at du har et høyt symfysemål betyr ikke at du venter et stort barn. Man kan ha lavt symfysemål og få en stor baby og omvendt. Jeg har selv ligget i overkant av den øverste grønne streken hele svangerskapet men venter et barn med et vekstavvik på minus 6%. Det vil si at selv med et stort symfysemål så venter jeg et barn som er mindre enn gjennomsnittet.
♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Hvor langt er du på vei da? hvordan fikk du vite at babyen var liten? Hvis det går bra at jeg spør da Jeg er så redd for å få en stor baby fordi jenten min sist gang var 4710 og 53cm...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Det trenger ikke være noen som helst sammenheng mellom stort SF-mål og stor baby. Mengden fostervann, hvordan livmoren "ligger" i kroppen - langt opp, langt ut, inn eller bakover har mye å si. Så tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg lå over det grønne feltet med førstemann hele veien omtrent, men snuppa var 3850 og 52 lang. Ikke gigantisk det. Denne gangen er jeg også såvidt over det grønne. Tar det helt med ro med det )
Gjest Orkideen - Fødeklar Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har 5 dager igjen til termin. Jeg var på sykehuset i går på grunn av mistanke om svangerskapsforgiftning, da tok overlegen og gjorde en vekstekstimering ut fra en ultralydundersøkelse.
Kjærlighet <3 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg lå godt over snitte med nummer en (på symfysemålet) fikk ei jente på 2903 gram:-) 4 dager over ul-termin
♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Skulle bare ønske legen også kunne sagt at det ikke trenger å bli en stor baby... jeg sa til og med at jeg var redd... min første hadde for liten plass inne i magen! han sa at siden min første var stor kom nok ikke dette til å bli en liten en heller... jeg som har vært så forsiktig med alt jeg har spist denne gangen også. sist lå jeg på meg 25kg men denne gangen bare 5 enda.. huff jeg er visst litt sytete idag, men ble bare så lei meg. (vet at det egentlig ikke skal ha så mye og si) men jeg vil være forsiktig selv om
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Skjønner ikke hva du syter etter!!!!
♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2008 jeg bare overser anonym over her og takker dere andre som har svart håper det er flere som kan si hvordan de ligger an da, men jeg føler meg litt bedre nå =)
Sikkertforgammel Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Er en anonym som er fryktlig hormonell i dag ja. Ikke bry deg om det nei =) Jeg lå over med mine andre barn (har sjekka de gamle sv.skapspapirene mine) Med min 1. så lå jeg mye over fra uke 20 til uke 28, ca 3-4 cm over, ut kom en gutt på 3300, så det trenger ikke være stor baby altså =) Ligger under streken denne gang, men trenger vel ikke være liten fordet, selv om jeg må innrømme at jeg tenker endel på det...
♥ Smurfen ♥ Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2008 jeg har termin 20 juni, og nå har jeg lyst til å ta en privat ul for å se om babyen er for stoe eller ikke men samboeren er ikke helt ening da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå