Loli Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hvor gamle var de når de fikk diagnosen og hva var symptomene?
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Snuppa mi var 10 mnd når hun fikk diagnosen. Fra hun var født hadde hun plager med tung pust, mye hoste og luftveisplager, samt 3 runder med bronkitt. Så hun fikk diagnosen astma bronkitt hos barnelegen på sykehuset. Ble medisinert med airomir og flutide, og dette har hjulpet veldig. Nå har hun vært medisinfri i en måned, og vi skal på ny vurdering i mai, så håper hun er frisk nå. Barnelegen sa hun antakelig ville vokse det av seg før hun fylte 4 år...
Loli Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Takk for svar:) Jenta vår er 17 mnd og hun har også hatt en del luftveisplager. har alltid värt litt tungpustet men nå synes jeg det er ekstremt. Når hun puster kan man se hvordan magen går ut og inn dypt og raskt. pusten ligger på 14 pr 15 sek. piper på inn og ut og er surklete. Synes ikke efedrin hjelper noe särlig heller... Tror nok jeg skal ringe legen i morgen ja!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Sjarmøren min har foreløbig diagnose infeksjonsutløst astma eller astma bronkitt, dvs at han har lett for å få luftveisinfeksjoner og de rammer han 'hardere' enn hos andre barn. Han har alltid vært veldig surklete når han har vært forkjølet, men dumme som vi var, så tenkte vi at det var vel sånn han var når han var forkjølet..... Fikk luftveisinfeksjon i midten av januar, ørebetennelse på begge ørene og vi ble innlagt på sykehuset med forstøver apparat hver 3 time i to døgn. En veldig lite trivelig opplevelse. Han er nå henvist til utredning og skal inn hver 3 mnd. Får en eller annen forebyggende medisin morgen og kveld samt ventolin ved behov. Vi har i tillegg bortplassert katta, hevet ut tepper og pakket bort kosedyr. Har i tillegg begynt med vaskemiddel uten parfyme osv. Astma og allergi henger ofte sammen, og selv om ungen ikke er allergisk for dyr så gjør pelsen det sannsynligvis mye værre når de først blir syke. Vet ikke om dette hjelper deg noe
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Prøv å telle pusten hennes. 50 ganger innenfor ett minutt er mye og grunn til å kontakte lege dersom hun er helt frisk ellers. Er hun småforkjøla osv så er det fortsatt mye, men da henger det litt mer sammen og fortsatt grunn til å kontakte lege, men ikke nødvendigvis i kveld. Det var det rådet jeg fikk av lege for en uke siden da min var stygg dårlig for andre gang på en måned. Viste seg at han hadde lungebetennelse og mellomøre betennelse på begge ørene. Trivelig uke kan en si
Har tre søte små Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Min gutt er 5 måneder og har mest sannsynlig astma. Han går på flutide og har brukt det siden han var 3 mnd. Han har vært veldig mye syk i vinter. Han fikk RS virus da han var 2,5 mnd og var veldig dårlig da. Vi håper han vokser det av seg når han blir større. Har også en gutt på 2 år som har astma. Han fikk diagnosen da han var 1 år. Han har også vært veldig mye syk i vinter, lungebetennelse, ørebetennelse og no er han nettopp blitt frisk igjen av bronkitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå