Jannamor Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Nå har jeg ligget med influensa og feber siden fredagen. Min normaltemperatur er på 36,5 så bikker jeg 37, ligger jeg flatt ut. I går etter mye sjekking måtte jeg krype til korset og ta paracet. (etter at jeg ringte legevakta) Jeg tok 1000 mg klokka 1730 og 1000 mg igjen klokka 1130. Desverre bare steg og steg feberen. Paraceten tok ingenting. Jeg ringte legevakta i natt og fikk en skyllebøtte for at jeg har tatt for mye paracet, så lenge jeg var under 40 burde jeg klare meg uten paracet mente de. Jeg driter i om jeg har det vondt, men jeg tenker jo selvsagt på babyen. Nå har jeg 38.8 i feber og ikke tatt paracet. Hva er best for babyen nå? Jeg får jo ikke i meg mat heller, litt vann men ikke nok. er det best og utsette barnet for paracet, og ligge syk enda lengre? Eller skal jeg ri stormen med såpass høy feber??
♥gullegull08♥ Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Du gjør jo det jeg trodde var riktig, holde feberen nede..trodde det var viktigst å ikke overopphete fosteret og at paracetamol var ufarlig.. Jeg ville ringt føden. Fikk beskjed av jordmor at hvis det var noe jeg lurte på under graviditeten så skulle jeg ringe føden, da legevakten har null peiling...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Personlig ville jeg tatt Paracet når jeg hadde 38,8. er ikke bra for babyen å bli overopphetet. Dessuten er det ingen ting som tilsier at det er farlig å ta paracet når en er gravid. God bedring.
indigo76 Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Paracet er ikke skadelig for fosteret, så ikke tenk på det. Hvis du blir bedre av å ta det, og feberen går ned, bare ta! (helt sykt at de skal gi deg kjeft for å ha tatt dette, synes ikke det var for tett heller...) Barnet får den næringen det skal ha selv om du er syk, men det er jo viktig at du og får i deg nok drikke og litt næring.
Jannamor Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg blir jo helt forvirret over hva som er bra og ikke!! Vil jo for alt i verden ikke skade barnet mitt!! Har ligget ganske stabilt på 38,5 i hele kveld. Det er tungt, men har ikke tatt noe paracet enda. Er det ikke litt overilt og ringe føden og mase for en sånn ting?? :/
cuba06 Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har også ligget noen dager med influensa og feber noen dager, og fikk beskjed om å ta paracet når feberen kom opp i 38,5, noe jeg har fulgt. De sa det var mye bedre å ta paracet, enn at babyen blir overopphetet. Paracet er ikke skadelig for babyen, så god bedring!
☆lillastjerne☆ Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Hvis jeg var deg, ville jeg ringt føden og hørt hva de sier. Fortell at du har ringt legevakten,og hva de sa. Og at du føler deg usikker! De er der også for at man skal kunne ringe og spørre dem hvis man er usikker på noe!
Jannamor Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2008 Feberen er nesten borte i dag... Får håpe babyen overlevde varmen... Det kjennes sånn ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå