mamma-ylle og snurpen! Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Min prinsesse begynner i barnehagen når ho er 26 måneder. Problemet er at vi aldri har hatt barnevakt før, så jeg er veldig nervøs for hvordan det vil fungere med henne i barnehagen. Jeg gruer meg veldig. Mine foreldre er begge såpass syke at de ikke kan passe, svigerforeldrene mine bor langt unna så de har ikke mulighet og mine søsken vil jeg ikke spørre av div. grunner. Er det flere der ute som "sliter" med samme? Anonym
K.S.M Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Det kommer til å gå helt fint. Man er jo på tilvenning noen dager sammen med barnet. Først er man der hele tiden, så går man litt etter litt. Du får jo fri på jobb til tilvenning i barnehage og skolestart. Frykter du at det blir et problem, kan det jo være lurt å kombinere oppstart i barnehage med en uke ferie, da slipper barnet å få så lange dager med en gang. Snakk med personalet i barnehagen der du skal begynne, de er vant til denne type problemstillinger. Be de ringe deg når barnet har roet seg hvis det grårer veldig når du skal forlate det. Da ser du at det ikke varer så lenge, og slipper å gå med den vonde klumpen i magen hele dagen Som oftest er det mor/ far som har det verst, ikke barnet. Dette vil gå bra. Er selv ped. leder på småbarnsavdeling, så vet hva jeg snakker om ;0)
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hei:) Ja enig med K.S.M det kommer til å gå helt fint:) Barn er utrolig tilpasningsdyktige:) Er ofte slik at barnet gråter når mor eller far drar og etter noen minutter slutter det og er i full leik:) Skjønner at det er sårt for mor og far, men man må til slutt gi slipp og la barnet sosialiseres:) Er nok bare en liten periode at barnet er utrygt, etter ei stund gleder barnet seg til å møte flere barn og voksne:) Det går så fint atte:) Lurer på hvordan det blir med min første:) Klem fra førskolelærer 2:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå