~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan ville du følt det dersom du opplevde dette : Dine svigerforeldre gir datteren deres på 5 år en dukke hun lenge har ønsket seg. Du vet at den til vanlig koster 499,- men rett før jul var den på tilbud til 199,- Og så gir de tanteungen din en gave hun lenge har ønsket seg. Det er et barbie hus (du vet at det koster 999,-) Datteren din bryr seg ikke om kusinen sin gave, for hun er kjempeglad for dukken hun fikk av Farmor og Farfar Er dette helt greit for deg? Hadde du absolutt ikke tenkt noe mer over det? Og er du helt ærlig når du svarer nå? ...Med hånden på hjertet...????
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hadde ikke reagert på det da. Helt sant, og med hånden på hjertet. Både svigers og mine holder kontroll på at alt blir likt til slutt, og er mye mer opptatt av dette en vi.
tre små... Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 hadde nok syns det var litt feil.. vet iallefall at besteforeldrene her gir ganske likt til alle.. men hadde huset kostet 500kr så hadde det vært mer greit for hvis ho skulle fått enda mer enn den dukken da ville jo den gava vært mye større...
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Ja, vet du hva, helt ærlig så hadde det vært greit for meg! Jeg har foreldre som er sånn slitsomt rettferdige med oss barna og jeg har prøvd å si det til de mange ganger, vi blir mer glad for at frøkna får noe hun trenger eller ønsker seg enn at det koster det samme som det de andre barnebarna får! Det samme gjelder oss barna. Vi er tre søsken og har vannvittig forskjellige økonomiske situasjoner. Jeg ser på det som en selvfølge at broren min får økonomisk hjelp når han trenger det. Kanskje vi trenger hjelp en annen gang. Dessuten så er vet jeg at de er like glad i oss alle tre og like glad i alle sine barnebarn!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Her får alle likt, ned til minste øre, av svigers. Vi fikk en gave som kosta litt mindre enn den svigersøs fikk, og da fikk vi 150 kr ved siden av... så SÅ nøye er de! Men mamma, og resten av min familie kan godt finne på og gi av forskjellige summer. Men syns alikevel et spenn på 800 kr var mye...
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Sessa... Det du på en måte sier her er at det er helt greit...for du vet at du får en annen gang... Men hva dersom det ikke ble din tur en annen gang?
hårsår Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg hadde helt ærlig med hånden på hjertet ikke reagert. Jeg synes at dersom de blir glade for gaven, så er det godt nok for meg. De krever ulike ting ved ulike stadier, og det vil alltids komme en gang hvor datteren din også trenger noe dyrt. De er sikkert like glad i jenta di som det andre barnebarnet.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Helt ærlig, ja, jeg hadde reagert. Det finnes ingen god grunn til å forskjellsbehandle barnebarna- så selv om mitt barn ikke hadde reagert, så hadde jeg gjort det. Men nå er det ingen i min familie som kunne funnet på noe slikt, så det er ikke en problemstlling jeg regner med å stå oppi.
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Gjør meg ingenting og jeg vet at det ikke er en bevisst økonomisk forskjellsbehandling. Jeg kan få igjen på en annen måte, barnevakt eller lignende.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Og ulik økonomisk situasjon har ikke noe med julaften å gjøre. Stikk gjerne til de med dårligere råd litt ekstra innimellom, men ikke på julaften.
~~DoraDora~~ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2008 Det rare her er at de som ikke hadde reagert, sier samtidig at de venter å få noe annet igjen ved en senere anlednig.(barnevakt o.l ) Hmm.... de reagerer jo da vil nå jeg si ;-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 ¨Med hånden på hjerte,jeg hadde ikke reagert,begge fikk det de ønyrsket seg og at den ene tingen var på tilbud har vel ikke noe åsi og at den ene tingen er dyrer enn den andre har heller ikke noe å si,neste år,er det kanskje omvendt.
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Helt i orden synes jeg..så lenge barna er fornøyd og får det de ønsker seg så synes jeg ikke vi foreldre skal drive å telle på knappene...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Om det ikke skulle blitt omvendt noen ganger,så hadde jeg tenkt at ok,ungene får jo det de ønsker seg,det er det viktigste. Blir litt irritert jeg når en skal se på kroner og ører når det gjelder gaver.
SuperGlad Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Hvis oppmerksomheten hadde vært forskjellig fra før av overfor barna ville jeg reagert ja. Hvis ikke så hadde jeg ikke brydd meg. Begge hadde fått noe de ønsket seg, å begge hadde jo vært fornøyde :-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Jeg hadde ikke forventet noe som helst, men foreldrene mine og svigerforeldrene mine er så utpreget rettferdige at de alltid skal jevne ut all hjelp de gir enten den er økonomisk eller på noen som helst annen måte. Mulig jeg hadde reagert om jeg hadde opplevd at foreldrene mine bevist forskjellbehandlet oss, men i og med at jeg ikke har det så har jeg vansker med å sette meg inn i situasjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå