Gå til innhold

Er jeg dumsnill...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 5 uker igjen til termin. Har de siste ukene hatt mye og kraftige kynnere og i helga lå jeg med kraftig magesyke som fremprovoserte enda mer kynnere. Samboer har lenge planlagt og sett frem til ei ferieuke på fjellet så i dag lot jeg han dra selv om jeg enda er i dårlig form. Han vil nok ikke få den sjansen igjen. Han fikk ta bilen slik at han kan komme seg hit snarest dersom noe skulle skje. Det tar ca 2,5-3 timer for han å komme seg hit i full fart. Eneste kriterie jeg hadde var at han fikk holde seg edru slik at han kunne komme seg hit uansett nårtid på døgnet, men han hadde med seg alkohol så jeg tror egentlig ikke han blir å holde det løftet. Er jeg dumsnill her jeg sitter helt alene i 4-5 dager? Håper å høre flere sin mening om dette. Stoler ikke helt på meg selv i disse hormonelle tidene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, kanskje både ja og nei?

Hvis fødselen starter, og han ikke kan kjøre hjem fordi han er full er det jo litt dumt, men da er det jo han som har ødelagt for seg selv, og det har ingenting med at du er dumsnill å gjøre. da er det jo et resultat av hans dumhet.

Men hvis du ikke havner i fødsel, er jo ingen skade skjedd, og da er det jo litt kjipt om han skulle gått glipp av turen, som du selv sier.

Er vanlig å ha masse kynnere, og de kan man ha lenge, så er jo ikke sikkert at noe skjer før om 5 uker uansett.

Du kan jo si ifra på en ok måte at du blir nervøs av tanken på at han skal drikke, og at du helst ser at han holder deg edru i tillfellet, men at det er opp til han.

Skrevet

Synes du gjorde det rette jeg!

Får bare håpe at han holder løftet om ikke å drikke da dersom det skulle skje noe. Du kan jo evt ringe han i løpet av kvelden for å holde han litt oppdatert. Dersom du ikke tror det skjer noe mere kan han kanskje få ta seg en dram eller to????

Det er som du sier lenge til han får den sjansen igjen. Blir du ikke bedre så får du ta deg en tur til legen/legevakta så får du sikkert vite mere hvordan det ser ut i forhold til om samboern din bør komme hjem!

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det samme som du. Siden du har 5 uker igjen til termin, så vil sannsynligvis ikke fødselen starte enda. Kjenner mange som har gått med skikkelig kraftige kynnere (meg selv inkludert) uten at det skjer noe. Jeg har 3 1/2 uke igjen til termin, og har så kraftige kynnere at jeg av og til gisper lett etter pusten på toppen av noen av dem. Har vært slik en stund, og det ser ikke ut til å påvirke livmorhalsen noe særlig. Den har minket litt siste 5 ukene, men ikke noe mer enn 1 cm. Er ikke sikkert det er kynnerene som har gjort det heller.....

Jeg synes det er helt greit at mannen min får "lufta seg litt" nå før fødselen. Det er etter fødselen jeg trenger ham mest, og vil ha behov for at han holder seg hjemme litt mer.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Syns æ fikk mange gode og fornuftige svar her så da skal jeg prøve å slappe av og ikke kjenne så godt etter hva kroppen min foretar seg hele tida. Antakelig går dette helt fint, han får en velfortjent ferie og lader batteriene til den store innspurten :) :)

Skrevet

Jeg hadde og latt ham dra. Selv om han hadde med seg alkohol er det ikke sikkert han drikker den. Kanskje han tar en pils, og det kan man fint kjøre på. Det er lite sannsynlig at noe skjer 5 uker før tiden.

Har selv masse vonde, sterke kynnere og har hatt det de siste 8 ukene.

Sa til gubben i dag at hvis han skal ut med kompiser må han gjøre det nå før det er "for sent". Har termin om 16 dager. Regner med at det blir hyttetur for ham i helga med kamerater, men som sagt bedre nå enn når prinsen er nyfødt.

Kos deg i 4 - 5 dager og nyt å være alene, det er ei stund til neste gang du blir alene.

Skrevet

Jeg hadde også latt han dra.

Benytt anledningen til å kos deg litt alene. Alt blir snudd på hidet om noen uker så nyt alenetiden du har nå. :-)

Skrevet

Mannen min reiser til svalbard på guttetur i en uke og er tilbake når jeg har 3 uker igjen. Tenker som så at om fødselen mot formodning skulle starte er det5 hans tap å ikke få være tilstede under begivenheten. Om han tør/vil reise er det opp til ham.

Nå ble denne turen bestillt før vi visste at jeg var gravid, han hadde nok kanksje ikke bestillt tur så tett inntil termin om han hadde visst det da. Men de aller fleste føder innenfor 2 uker før/etter så jeg regner med at det skal gå greit.

Skrevet

Det var fint du lot han dra synes jeg:) og du kan nyte noen rolige dager for deg selv, det er jo deilig! mannen min fikk dra til New Zealand 6 uker før termin og han ble borte i 3 uker. kanskje en sjangse å ta, men livet skal ikke stoppe opp helt fordi man er gravid heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...