idamortil2 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Puppene mine var bittesmå før jeg ble gravid, nå etter å ha ammet to barn er det bare noen små, tomme lefser igjen, ikke spesielt kjekt når resten av kroppen er fin. Har bestilt meg time på colloseumklinikken i stavanger:) Det blir spennende. Noen som vet om man måååå vente 6 måneder etter avsluttet amming før man kan legge inn innleggene? Jeg ammet til midten av desember, men den siste mnd var det kunn noen få ml melk som kom ut pr. amming en gang pr dag. Kan det ha noe å si at det var såååå lite melk i forhold til når jeg kan legge inn silikonen?? Noen som vet. Noen her som har tatt på colloseumklinikken i stavanger som vil fortelle meg litt???
idamortil2 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Men jeg snakket med de på klinikken i dag og de sa 6 måneder, skal jeg ringe å mase litt?? Hihi... Noen som vet grunnen til at det skal gå så lang tid etter ammeslutt??Er det noen viktig grunn? Som jeg ikke har lest noen sted iallefall.
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Bør vente i 6 mnd ja, helst lengre også siden vevet bruker litt tid på å "normalisere seg". Hvorfor ha det travelt? Jeg skal leve med skinnfillene mine en gos stund jeg før jeg skal stappe noe oppi, vente til jeg er ferdig med å ære og løfte på barn i hvertfallø. i3 uker etter operasjonen er man rimelig "handikapet"...må ha hjelp til hårvask, kan ikke løfte noe som er tungt ( barn, handlenett med matvarer osv)...i hvertfall i følge ei venninne som tok en sånn operasjon for noen år sia..h
idamortil2 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Noen fler som vet? En sier 3 mnd og en annen sier minimum 6 mnd. Hmmm. Noen som har tatt selv da etter 3 mnd? Hadde vært fint å vært ferdig med støtte bh osv til sommeren.
Dollywood Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 på fornebuklinikken sine sider står det 3 mnd
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Ring klinikkstavanger og hør der. Mulig det er kortere tid der. Jeg tok mine der og er fornøyd.evt se på klinikkstavanger.no Skjønner at du vil gjøre det fortest mulig når du endelig har bestemt deg for å gjøre det! skal du ta over/under muskel? mye? Det med smerter osv er også veldig individuelt. Hadde så og si ingen plager jeg utenom første dagen, men hadde da sm. still. Va på klinikken kl 0800 om morgenen og ble henta igjen 1000. Supert!!
Sentralstøvsugeren Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg måtte vente 6 mnd, men det er 12 år siden jegg tok første gang. Vil alikevel råde deg til å vente en god stund hvis du ikke har noen som kan hjelpe deg med barnet 24 timer i døgnet minst 3 uker etter operasjon. Det er kjempe viktig at du ikke løfter pga faren for kapsling.
tre små... Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 grunnen til at jeg sier 3 måneder er pga jeg tok det selv etter 3 måneder...
idamortil2 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2008 Ok. Daså.. Det betyr vel at jeg også kan ta etter 3 mnd:) Har sendt mail til stavangerklinikken nå. Vet du hvordan de ligger i pris? Det som var bra med colloseumklinikken var at det var ett års garanti. Skjedde det noe før det var nye operasjoner gratis. Så vidt jeg forsto da. Vet ikke om jeg skal ta over/under muskel. Vet ikke hva som passer best for meg. Har lyst på nærmere 400 ml. Har prøvd 400 gr havregryn i poser i bhen ett par kvelder, og 400 ser supert ut. Ikke for stort eller noe. Tror jeg vil ha runde proteser. Jeg er 168 cm høy, 60 kg og litt bred skuldret (trener endel). Du som hadde tatt på stavangerklinikken, fortell gjerne mer:) Syns det er såå spennende.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 jeg betalte 20000 for 1 år og 3 mnd siden. Fikk kun lokalbedøvelse - hadde gruet meg skikkelig til det - men det gikk helt fint. over all forventning. Lå bare der og prata med sykepleieren mens kirurgen gjorde sitt. Nå husker jeg ikke hvordan det var med garanti osv, men vil tro at det er ganske vanlig at de retter det opp hvis det skjer noe innen 1 år. jeg la inn 290 under muskel. Er 175 og 56 kg. Trener også mye. Det sto mellom 290 og 320. Jeg ville ikke se ut som en silikonbabe likssom, Kun kunne gå i trekantbikini om sommeren og føler at jeg kunne ha utringing uten kjempestuffa push-up. Er kjempefornøyd. Men nå planlegger vi et barn til så lurer på hvordan puppene vil bli da etter amming.
idamortil2 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2008 Oi det var jo MYE billigere enn colloseumklinikken. De tok 29000. Tenkte først at jeg ikke bryr meg om pris, men at det sikkert er lurest å ta på det dyreste stedet. Men så har jeg forstått det litt sånn at de som reklamerer mye er dyrere. Stavangerklinikken reklamerer kanskje ikke så mye? Har aldri sett reklame for de iallefall. Elize. Når følte du det var ok å begynne med styrke av overkropp igjen? Kjenner du fler som har tatt på stavangerklinikken og er de fornøyde? Hvordan puppene blir etter amming tror jeg er veeldig individuelt. De kan være like fine eller grusomme:( Men det kan jo gjøres noe med om man vil:) Er spent på hva de sier i dag når de forhåpenligvis ringer eller sender mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå