annlaug Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Er 37+3 idag og var på kontroll hos legen. Hadde spor av protein i urinen og blodtrykket var litt høyt (120/87) I tillegg har jeg fått litt vann i fingrer og ben...Legen sa at disse tre symptomene kunne varsle om mulig svangerskapsforgiftning, men at han trodde det helst var fordi blodtrykket også går opp ofte mot slutten av svangerskapet...Men så ble jeg selvfølgelig litt bekymret nå her hjemme... Noen som har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har akkurat vært innlagt på føden til observasjon for svangerskapsforgiftning. Hadde blodtrykk på 150/95 og 2 i protein. Blodtrykket på meg varierer veldig mye, og det eneste som hjelper er å slappe av. Jeg går nå til kontroll hver uke, er i uke 34. Ring jordmor hvis du er bekymret og få en kontroll på blodtrykket.
annlaug Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Åja, da var jo blodtrykket ditt mye høyere..Og jeg hadde bare spor av protein da..Men legen sa også at jeg skulle slappe mye av..så her sitter jeg med beina høyt:) Skal til jordmor på kontroll om en uke. Ringer henne evt dersom jeg føler jeg er bekymret. Takk for svar! håper det går bra med deg. Du må slappe av da!!
majatv Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er innlagt med svangerskapsforgiftning nå. Er 34+6 i dag. Den dagen jeg ble lagt inn hadde jeg blodtrykk på 160/110 noe som virkelig ikke er bra!!! Også hadde jeg 3+ med protein i urinen + veldig mye vann i ben, armer og ansikt. Ble jo selvfølgelig lagt inn tvert. Og her ligger jeg enda. Min 9. dag på sykehuset nå...Vær også obs på hodepine, vondt i mage spesielt under puppene/ribbena og dobbeltsyn eller ser stjerner foran øynene.
magj Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Hodepine. Har det noe å si hvor den sitter? På toppen, i nakken, over ørene osv
majatv Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Er panne og øye regionen de er mest bekymra for når det gjelder hodepine, men skal være obs på hele hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå