Gå til innhold

hvordan fungerer pappapermisjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på dette med pappapermisjon?er det slik at når pappan går ut med 4 ukers permisjon at mamman mister 4 uker?? eller er det slik at pappan har egen kvote?slik at begge kan være ute i permisjon samtidig? har hørt om dette å overføre pappapermisjonen til mammman??noen som vet noe om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fedrekvoten er 6 uker om det er den du mener. Mammakvoten er 3 uker før fødsel + 6 uker etter fødsel.

Resten er som det heter foreldrepermisjon og kan deles mellom foreldrene slik det passer dere begge best.

Skrevet

det må være en god grunn til at pappas kvote skal føres over til mor. pappas kvote begynner når mors slutter. dere er altså ikke hjemme samtidig. pappa har 6 uker, ikke 4.

Skrevet

så når jeg går ut i permisjon (tar 80%lønn i et år) så har pappan krav på 6 uker når jeg er ferdig med min permisjon?? stemmer dette?

Skrevet

Du har lov til å ta ferie eller ubetalt permisjon når far tar fedrekvoten. Om dere velger 80% lønn i 54 blir fordelingen slik

54 uker til sammen

9 uker mor

6 uker far

39 uker på deling

Skrevet

Permisjonen til pappaen kan også deles opp slik at han f.eks har fri hver fredag. Jeg tok meg fri under pappaens permisjon å så reiste vi på ferie sammen :)

Skrevet

80 % dekning tilsier 54 uker, hvorav 6 uker av disse er forbeholdt pappa'n. Hvis ikke pappa'n skal ha mer enn disse 6 ukene så blir det 48 uker på deg,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...