Gå til innhold

Når fikk dere innkalling til UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 17, men har fremdeles ikke fått noen innkalling til UL på KK i Bergen. Var hos legen min for to uker siden, og sa at han skulle ordne alt. Såvidt jeg forstår, skal man inn mellom uke 17 og 18, og da får man gjerne innkalling litt før? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk i uke 20 jeg, siden det var jul. Men det blei fine klare bilder da. Så han veldig tydelig.

Skrevet

Glemte å si at innkallelsen kom ett par-3 uker før.

Skrevet

Eg var i uke 17 daa jeg var på ul! men eg tror legen ordnet innkallelse allerede ved første kontroll!!:)(uke 12).

fikk innkallelse i beg av jan og da fikk jeg time 29 jan!så ett par uker før ul skal du få innkallelsen!Synes d va rart at han sa for to uker siden at han skulle ordne d da? e litt sent synes jeg...

Skrevet

Ok, da får jeg ta en telefon til legen i morgen og purre litt. Regnet med at innkalling skulle komme en stund i forveien, i tillegg skulle jeg inn så raskt som mulig pga høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet. Takk for svar! :)

Skrevet

Ja jeg ville purret på legen!det tar alltid litt tid med ting i helsevesenet! og hvis du e 17 uker på vei nå så kan jo d ta sin tid..håper ihverfall du får time om ikke så lenge!!!

Skrevet

ul er fra 17-20 uke..men synes det var rart du ikke har fått time enda..

Skrevet

Jeg skal også til ultralyd på KK i Bergen og har heller ikke fått inkallelse enda. Er akkurat 16 uker på vei i dag. Var hos legen for en uke siden og han skulle bestille da. Sa at jeg ville få inkallelsen etter 1-2 uker...

Er veldig utålmodig og redd for at de har glemt meg.

Vil jo ikke ha ultralyd "for sent".

Skrevet

Jeg ringte til sykehuset selv, legen min sa han hadde sendt inn henvisning, men det hadde han ikke. Ringte legen etterpå så jeg fikk med meg en henvisning. Etter jeg hadde ringt sykehuset fikk jeg brev med time dagen etter. Har ei venninde som er jordmor, hun sier at uke 19 er den beste uken for å finne mest mulig riktig termindato for da er babyen mest lik i kroppen, etter uke 19 begynner den å vokse litt ujevnt.

Lykke til :-)

Skrevet

Hvordan gikk d?fått purret på de nå?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Legen søkte om fødeplass på meg rundt uke 10-11 og det gikk vel ca 2 uker før jeg fikk beskejd om at fødeplass var i orden og time til UL. Ring sykehuset og spør om de har mottatt noe på deg. Hvis ikke kan du ringe legen og purre på. Begynner å bli på tide å få papirer på det nå. Ul bør tas mellom uke 16 og 20.

Skrevet

Hei! Jeg skal også til UL på KK. Jeg er i uke 18 nå..og skal ikke på UL før om to uker...Så uke 20..er lenge siden jeg fikk innkalling.. Kanskje uke 14.. men legen min hadde glemt å sende henvisning i uke ti, så da jeg kom til jordmor i uke 12 sendte hun henvisning og timen ble satt til uke 20..Ville ringt for å purre altså...

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg var hos lege forrige onsdag, og når jeg kom hjem fra jobb på fredag lå det brev i postkassa med henvisning til ultralyd. Fikk time 13.mars, og er da i min uke 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...