Gå til innhold

Har 3 valg...Hva hadde dere valgt??? Er så i tvil.....;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite bad...

Å trenger ny stellekommode...MEN...hva skal jeg kjøpe??

Hjelp meg litt da;)

*Vanlig stellekommode med badekar oppi??

Tar stor plass inne på badet,men er greit å ha tøy og div oppi..Å praktisk med badekaret da vi kun har dusj...Men de koster jo en del,å tar masse plass på det lille badet...

*Kjøpe en kommode fra Ikea(malm) STORE romslige skuffer, å er jo bare å legge stellematte oppå..Det er jo det absolut billigste alternativet..Men da må vi ha balje i dusjen...

*Veggmontert stellekommode....Denne tar jo ellers INGEN plass på badet..Men da må jeg ha tøyet en anna plass og her er jo heller ingen badekar... Så er de jo like dyre som de stellekommodene med badekar jeg har sett på..Iallefall de fra babyshop og brio....

Har dere en lur idè??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg stemmer for alternativ nr. 2 :)

balja kan du ha et annet sted hvor den ikke tar opp plass når du ikke trenger den:)

Skrevet

ikea har jo også veggmontert stellebord...

blir ikke å oppbevare klærne på badet vi da vi også har et lite bad..

og så blir det badebalje...

ikke vits å gjøre det verre enn hva det trenger å være :)

Skrevet

Hadde også kjempelitet bad der vi bodde før. Der hadde vi ikke fått plass med en kommode en gang. Kjøpte stellebordet sniglar fra ikea. Hadde da bleier, kluter og andre stelleprodukter på hyllen under. Badet babyene gjorde vi i stua=) Der var det stor plass, fyllte og tømte badebaljen på badet. Bar den inn i stua og hadde den på et håndkle der. Syntes det fungerte utrolig bra=) Klærna hadde vi bare på soverommet=) Det er jo et kjemperimelig alternativ. Kostet vel 500 for stellebordet og en god stellemadrass(kjøpte ikke den på ikea)

Skrevet

alt. 2. badekara i stellekommodene er så små at en nesten ikke får brukt di før ungen er fo stor

Skrevet

Hadde kjøpt stellekomode,hvis jeg hadde hatt plass til den,etter det jeg forsåtr at du har. Veldig greit å ha nye bodyer,stømpebukser og nattdraketer tilgjengelig der en skifter på den lille. Badekaret er også supert å bruke til barnet kan sitte i bade selv,har en stor gutt,han var stor da han ble født også og vi brukte badekaret i stellekomoden til han var vel 8 mnd,tror jeg. Han stokoste seg der.Nå har jeg badehåndklærne hans oppi badekaret,så dermed blir det utnyttet enda.Ville ikke ha vært det foruten.

Skrevet

Jeg har også innmari liten plass på mitt bad!Så jeg skal ha stellebord montert på veggen å heller ha hyller på veggen.Det er plass til salver å slikt inni komoden,er hyller på den jeg skal kjøpe!!

Tenkte jeg skulle ha to hyller over stellekomoden å eventuelt kjøpe kurver til å ha bodyer å slikt i.

Ellers så blir det badebalje i dusjen,siden jeg ikke har mulighet for noe annet.Litt kjipt i grunn,men man må bare gjøre det beste uta det!!!

Skrevet

Vi har bare en stellematte som vi legger på gulvet. Har ikke plass til kommode, men har lyst på en da... Har steamdusj med badekar i bunnen, så vi bader barna der. Minstemann var prematur og veldig liten da han ble født, så da kjøpte vi en balje vi satte oppi badekaret til han var "stor nok" til å bade i badekaret i dusjen.

Dette fungerer helt fint her hos oss! ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke gått for noen av de tre.

Hadde kjøpt komode uten badekar og hatt den på barnerommet + en balje til å bade inni dusjen på badet.

Etter erfaringen jeg har fra førstemann kastes stelle matta med badekar ut fra badet for ny ordning på barnerommet.

Du trenger ikke rennende vann for å stelle. Mesoft fra apoteket som er dynket i vann fra før av og oppbevares i en boks med lokk er det aller beste å vaske med. Å ha rene klær rett under stellematta er større +.

Skrevet

Vi hadde balje i dusjen (kjøpt til 69,- på ikea:) og denne kunne brukes som klesbalje utenom. Til stellebord kjøpte vi et underskap i den serien som vi har servantmøbelet i. Skikkelig fint og helhetlig ble det :)

Skrevet

stellebord montert på veggen, og kjøpe ei badebalje for å ha i dusjen hadde jeg gjort..

Evt kjøpt korger for å ha litt klær oppi så du har tilgjengelig :)

Skrevet

På finn.no får du brio veggmontert stellekomode til under 1000 kr. Har kjøpt min der. Der har du hyller med plass til bleier, kremer og noen skift. Bade balje koster ikke mye.

Skrevet

En ting du må tenke på er høyden på malm kommoden. Har en slik en på soverommet, og det er ikke god høyde for stelling av babyen. Jeg har sniglar stellekommode fra ikea og den har fungert kjempefint. Brukte balje i dusjen når babyen skulle bades.

Skrevet

nr to.. man bruker uansett ikke den balja i kommoden noe særlig da de blir fort for lange for den. så du må vel ha en balje utenom uansett vel.

Skrevet

Sist hadde vi sniglar stellebord, koster 189 på ikea. Kjøpte sånne plastkurver som passer til å henge på sidene, i de hadde vi bleier og slaver m.m. Det er ei hylle under der man kan ha kurver med klær, evnt en badebalje. Vi hadde tummytub til hun ble for stor og så gikk vi over til badebalje fra ikea. Funka helt supert. Hvis vi ikke hadde hatt stort bad nå hadde jeg gjort det samme på nytt. Men nå har vi laang baderomsinnredning med plass til to stellematter mellom vaskene. Jeg kjenner flere som har kjøpt stellekommoder m badekar i, og de har ikke brukt det.

Lykke til med valget:)

Skrevet

Hadde gått for alternativ nr 2.

Skrevet

ikea!!!

den er jeg fornøyd med...

balja kan du ha på stua eller kjøkkenet :)

Skrevet

Vi har oxo et knøttlite bad, og slet med dette når vi ventet førstemann. Endte opp med Malm-kommode, som det er masse plass i. Har en balje med sammenleggbart stativ til bading, som vi kan sette bort når vi ikke bruker det. Totalt kostet alt sammen 13-1400,-. Balejn og stativet kjøpte vi på Rudo ;)

Skrevet

veggmontert stellebord har jeg og anbefaler det veldig, kjøpte det brukt på finn.

Skrevet

mitt bad var minimalt...måtte kjøpe en dusj som svingte innover for å få plass...valget stod mellom et veggmontert stellebord over doen eller stellematte...de veggmonterte stellebordene såg så pinglete ut,så valgte å ha stellematte på gulvet...var nøye med at det alltid var reint og at varmekablene stod på...veldig greit,så hadde eg babyklærene i badeskapet og resten i en komode...kjøpte et lite badekar utenom.nå har vei litt større bad,men framdeles lite,vi har ikke vaskerom,så vaskemaskina er på badet,da legger vi bare en stellematte opp¨vaskemaskona og har babyklær i badeskapet...så enkelt og billig kan det gjørest,syntes faktisk det er mye mere bahagelig å stelle på gulvet,ikke rett etter en fødsel,men ellers er det veldig fint:)

Skrevet

ville gått for nr2,men med hjul så du kan flytte stellebordet. kjøpte et kjekt og nøytralt stellebord med kar (+hjul) på Barnas hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...