Gå til innhold

Dere som har klart å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på en ting.

Når hadde dere sex i forhold til EL. Jeg og mannen min har tilsammen (med de to gangene vi har prøvd/prøver allti truffet EL, denne gangen jeg det ikke etter planen. EL ble forsinket noen dager, så vi traff ikke da jeg var bortreist.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som klarte å bli gravid når dere hadde siste samleie 3 dager FØR EL???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi hadde bare sex tre siste dagene før el. vi ble gravide. De fleste sier jo at en må ha sex vertfall uka før el, ikke så nøye med på eller etter. Leste også nylig i en undersøkelse(tror det var Amerika med over 200 personer) at de fleste blir gravid mye tidligere i syklusen enn mann tror. Tror det er sjans for dere jeg :-) Sæden lever jo 5-6 døgn. Egget bare opptil 2.

Skrevet

jeg vet at sæden lever flere dager, men det hadde vert spennende å visst hvor mange som faktisk blir gravid når de har sex maaaaaaaange dager i forveien av EL. Det optimale sies å være ca 2 dager før EL

Skrevet

Hei Tryne.

vi hadde el 29 feb og fikk kunn hatt sex den 26 feb, altså 3 dager før el og vi er blitt gravide. Trodde aldri det skulle gå denne mnd, men det gikk det. Så lykke til.

Skrevet

Aner ikke

testet ikke med el-tester den pp, og vil ikke kalle d en prøveperiode heller egentlig, for vi prøvde ikke, vi hadde bare sex når vil hadde lyst, og sprutet der vi hadde lyst..orket ikke "pliktsex" og tenkte ikke så mye på d med å bli gravid.

men vi hadde uansett sex ganske ofte da, opptil flere ganger daglig.

Skrevet

det var faktisk litt oppløftene å høre, sjangsen er nok mindre, men jeg håper at det er håp likevell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...