Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Velget er egentlig enkelt! Les denne. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=181404 Mer penger, og man kan ha like lang permisjon om man ønsker det.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Det virker som om det er lovbestemt at far er den som tjener mest av de som er i par. har i gården er det ikke slik. Ja så taper vi kanskje noen kroner på at vi tar 80% men for oss er ikke pengene den avgjørende faktoren!!!! Blir litt provosert av alle disse som mener at man bør ta 100% permisjon fordi at far ikke skal tape for mye penger. Greit at det kommer råd, men nå synes jeg det begynner å bli for mye fokus på dette....
Mojo1 Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Helt supert tips!! Dette var ikke jeg klar over, og skal ta det med i betraktning når vi velger permisjonstype.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Her er det jeg som tjener mest og far minst. Sånn kommer det til å være også
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 For mye fokus? Det er jo snakk om å fortelle de som ikke vet dette, at de kan få mer penger, men like mye permisjon. Er jo deres valg om dere vil ha mindre penger. Men hvorfor skal vi la staten utnytte oss mer enn nødvendig? Må jammen holde på de kronene vi kan få. De nesten 10 000 man kan spare ved å ta ut 100%kan heller gi en ekstra måned ulønnet permisjon, i tillegg til det man tar for å få like mye som 80. Dvs, mer permisjon, mer penger. Evt en romsligere økonomi, noe mange trenger.
tea26 Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Man får jo lavere skatt i permisjonen + at man får barnetrygd.Så taper egentlig ikke så mye penger på å ta 100% i forhold til 80%...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 100% her. Jeg har bare halv stilling, og er avhengig av å få utbetalt hele lønnen min.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Uavhengig av hvem som tjener mest, så er det vel ganske mange som får utbetalt mer enn 10.000 i mnd, og da kommer du ikke langt med ulønnet pensjon før det går opp i opp. 10 uker ulønnet pensjon tilsvarer 2,5 mnd...da skal du altså ha 4.000 eller mindre utbetalt i mnd for at du skal kunne ha like lang permisjon og gå i null (eller har jeg misforstått alt?). En annen ting er jo at mange vil strekke dette lengst mulig fordi man ikke har sjans til å få barnehageplass før. forrige gang hadde vi full lengde og sparte alt vi kunne av feriedager for å strekke permisjonen lengst mulig, fordi det var håpløst å finne noen som kunne passe knøttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå