Gå til innhold

dere som har blitt gravid........

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på en ting.

Når hadde dere sex i forhold til EL. Jeg og mannen min har tilsammen (med de to gangene vi har prøvd/prøver allti truffet EL, denne gangen jeg det ikke etter planen. EL ble forsinket noen dager, så vi traff ikke da jeg var bortreist.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som klarte å bli gravid når dere hadde siste samleie 3 dager FØR EL???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sex noen dager før el,2-3 dager.og dagen etter el. Totalt ha eg sex 3 ganger dn uka. Så du har go sjangse.:-)

Skrevet

Sæd frå ein frisk, relativt ung mann kan leva i minst fem døgn inni deg, så dette kan det bli barn av.

Lukke til!

Skrevet

jeg vet de sier det, men det hadde vert spennende å sett hvor mange som faktisk har blitt grvid av det

Skrevet

vil bare få si en ting.. Sex kan faktisk utløse en eggløsning. Jeg prøvde å få barn med Xèn min for noen år siden og hadde sex 2-3 dager før EL og den dagen som det var EL og dagen etter men ble aldri gravid, Men med den nye typen min gikk det med engang:) Da var jeg ikke opptatt av når jeg hadde EL og lot ting bare gå og nå sitter jeg her med en liten en på 6 mnd og er 10 uker på vei med min andre:) Så ikke stress med det å bli gravid jeg tror det går lettere når man prøver å ikke tenke på det:)

Masse lykke til:)

Skrevet

jeg vet, men jeg ser når eL er fordi jeg tar temperaturen;)

Skrevet

Aner ikke

testet ikke med el-tester den pp, og vil ikke kalle d en prøveperiode heller egentlig, for vi prøvde ikke, vi hadde bare sex når vil hadde lyst, og sprutet der vi hadde lyst..orket ikke "pliktsex" og tenkte ikke så mye på d med å bli gravid.

men vi hadde uansett sex ganske ofte da, opptil flere ganger daglig.

Skrevet

Tror vi hadde sex ca2-3 dager før EL. Nå er jeg gravid!

Skrevet

Jeg vet ikke, for å være helt ærlig... Jeg vet ikke når jeg har eggløsning. Det eneste jeg vet, er at vi har vel aldri hatt så lite sex i hele den tiden vi har vært sammen som forrige måned (dvs 1pp) pga reiser/kurs, sykdom m.m. Jeg var litt skuffet fordi prøvingen fikk en såpass laber start... 2-3 ganger per uke kanskje, til dels har det gått opptil fire dager mellom hver gang. Likevel satt spiren! Det er jo mulig vi traff kjempebra, da, men det er like sannsynlig at vi ikke gjorde det, og at sædcellene lå der og ventet og godgjorde seg i noen dager. :)

Skrevet

Sist jeg ble gravid (fikk en gutt som nå er snart 5 år) hadde jeg sex dagen før forventet mens (trodde det var sikker periode, ha-ha ;)) og siden det var eneste gangen jeg hadde sex den måneden så har jeg sprell levende bevis på at eggløsning kan komme når som helst!! Så hvis man prøver bør man bare kjøre på og ha all den sexen man har lyst til ;) Glem temperaturmålinger og når den "almindelige" eggløsningen er, det stresset gjør det bare vanskeligere å bli gravid. Viktigere å kose seg og ha det bra!

Skrevet

Jeg er ikke sikker egentlig, men sånn var det for oss:

Sex ca 2 dager før el test slo ut. Ikke under el. Sex igjen noen dager etter. Trodde jeg var 7+1 på en UL, men ble satt til 6+3. Dvs at befruktingen har skjedd (trolig) 5 dager senere enn antatt. Kanskje egget slapp seint, jeg vet ikke.

Vet derfor ikke helt om vi hadde sex under el. Men spiren satt den.

Skrevet

Jeg vil gjerne rette på deg. Dersom du hadde sex dagen før mens så hadde du nok en uregelmessig syklus. Dersom du egentlig skulle hatt mensen dagen etter så hadde du ikke blitt gravid. Når det gjelder detå ha sex i prøveperioden så vet jeg hva det går. Jeg pleier å ha sex regelmessig, og har sex mange ganger før EL og flere dager etter. jeg er ikke enig i at temperaturmåling er stress, her er det mottsatt. jeg synes det er veldig bra, å det stresser meg ned. Nå er det også slik at for at akupunktøren min skal gjøre en bestmlig jobb med meg, så er det greit om jeg gjør akkuratt dette. jeg er avhengig av henne for å klare å bli gravid..

Å ja, jeg vet at det er viktigere å kose seg. Den første gangen gjrde vi det ikke, men dette gangen klarer vi det;) befrre til informasjon:) (ingen sur tone)

Skrevet

Vet ikke når jeg hadde EL, men befrukning skjedde fem dager etter vi hadde sex. Har vært på to UL med en ukes mellomrom og de begge anslår at spiren ble til 1. januar, men sist vi hadde sex var 2. juledag. Begge gynokologene sa at dette er innenfor normalen. Kanskje pappan har veldig levedyktige svømmere?

Skrevet

Jeg hadde sex hele 6 dager før el og ikke noe mer enn det og jeg ble faktisk gravid...helt rart...overlevelsesdyktige sperm gitt!!!!

Skrevet

Ifølge mine beregninger har sambo's "soldater" overlevd 5 dager før EL, så det er fullt mulig ja :) Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde EL smerter en lørdagsettermiddag/kveld og søndagsmorgen og kveld hadde vi sex. Altså sex to ganger, 12-24 timer etter EL. Var den eneste sexen vi hadde den uken, men skulle ikke mer til:-)

Skrevet

Jepp, vi hadde sex 3 dager før el.. og jo da, full klaff ( riktignok ikke planlagt.., men allikevel veldig hyggelig!)

Skrevet

til: Tryne_13pp,2SA, venter på IVF

tro meg, min syklus er så stabil som man kan være, 28 dager prikk, og sånn har den vært i alle år ;)

Skrevet

Ja, jeg tror ikke at du lyger. men det som er saken er at dersom EL var dagen før du ventet mensen så har det ikke rukket å komme ned til livmoren å feste seg en gang, den bruker 4-7 dager på ferden nedover. Så siden det da er umulig at den har festet seg så kommer mensen. det er ikke uten grunn at du helst ikke skal ha en lutealfase på under 10 dager, har du det sliter egget med å feste sef. Er det 7 dager begynner det å bli ganske umulig. Du hadde ut i fra det du sier en 1 dagers lutealfase, å da er det helt umulig for den har som sagt ikke funnet veien til livmoren en gang. Derfor sier jeg at akkurat den syklusen må det med 100% sikkerhet være noe kluss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...