blir gal Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 er derfor sykmeldt.legen har sykmeldt meg.men,jeg har ikke tjent opp så mye penger.jobba som vikar et år.før det gikk jeg to år på folkehøyskole.så har nesten ikke rett på noe penger jeg.ifjord jobba jeg 7 mnd.tjente da 13-14000 i mnd.så har jeg jobba bare en mnd sienere.da tjente jeg bare 6500 i mnd.virker som dem regner bare utifra denne mnd.trekker dem skatt fra 6500 kr,blir det jo ikke mye igjen.skulle aldri blitt gravid!!
loffmusa Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 hei.. hmm, hvorfor er du sykemeldt når du ikke har jobb? da er du vel arbeidsøkende. gjennom nav ved å være i yrkesrettetattføring får man jo rundt 8000kr mnd etter skatt, st må vel være en mulighet for deg?? hvor mange uker på vei er du nå?
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Nav gir meg ikke noe råd om hva som er best å gjøre.virker som dem har så dårlig tid.jeg har lite peiling.er 19 uker
loffmusa Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 okei, hmm hva svarer de deg da??? veit du hva yrkesrettet attføring er? jg ville ikke gitt meg altså, har aldri vært borti at de ikke har tid til folk egentlig...
Trulte76 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 visst du tjente lite denne mnd, så kan de ta gjennomsnitte i de siste mnd du har jobbet..litt usikker, men trur de kan ta de siste 6 mnd og ta gjennomsnittet av lønna de på de 6 mnd..
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 ja håpa på det jeg også.har jobba for vikarbyrå,derfor blir det litt vanskelig.har jo skrivi kontrakt med dem.bare nå så har de ikke noe til meg akkurat nå.har jo ikke skrivi under på noe slutt hos dem.så da burde jeg jo få noe
loffmusa Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 yrkesretta attføring er at man er ute i jobb, dvs aetat betaler deg. da er du jo gratis for arb giveren og da har han el hun tid til å finne ut om du er flink. dt er veldig lett å få jobb i butikk,for da trenger man ikke noe erfaring. der vil du få opplæring underveis, og sitte i kassa,rydde hyller,osv er ikke tungt.. jobber i butikk selv:-) men ta å hør me ditt lokale nav kontor og nevn dt for de så ser du hva di sier. noe gjør de for deg,ta me deg gjerne mor,far el en god venn:-) for håp er dt til og me for deg:-) lykke til
Charlie Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Du maa bare vaere paagaaende og insistere helt til du har all informasjon du trenger, og paa denne maaten virkelig vet hva du har krav paa og kan soeke om. Ingen gir deg noe gratis! Selv om du har jobber for et vikarbyraa burde du jo ha en form for arbeidskontrakt?! Hvis ikke har du jo loennsslipper aa vise til. Det er viktig dokumentasjon det òg.
Charlie Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Unnskyld, leste feil i farta; ser du har kontrakt.
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2008 ja kontrakt har jeg.og de har nå lagt inn opplysninger om meg.lønn anntall timer osv.så dem på nav ser det.lurer bare på hva neste problem blir.har ikke fått penger på over en mnd.
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2008 tror jeg tar abbort.min,skyld jeg blei gravid
Charlie Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Ikke lur paa hva neste problem blir, det er ikke sikkert det oppstaar problemer. Du maa bare ta kontroll over situasjonen din og gjoere det beste ut av det -og det er det ingen andre enn du selv som kan gjoere noe med! Hvorfor er du sykmeldt? Tror du det bare er for en liten periode? Hvis du har mulighet til det, saa ville jeg i ditt tillfelle melde meg som vikar i andre byraaer ogsaa. Ta en tur paa aetat hver dag og se om det dukker opp jobber og vikariater der ogsaa. Hoer med kjentfolk om de vet om jobber... Ikke la graviditeten vaere noe hinder for deg!
Cathrine 85ogEmil Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Huff.ikke noe lett situasjon for deg dette..du må snakke med noen som virkelig kan hjelpe deg på nav forelsempel. d e jo derfor de er der.for å hjelpe folk uten jobb, til nettopp å få d...men uansett..tror ikke du kan ta abort nå når du e så langt...
Trulte76 Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 snakk med NAV hvordan de regner ut sjukepenger..for vet de bruker å ta flere mnd tilbake og regner ut gjennomsnittet visst lønna har vørt opp og ned.. Så skulle tru det er sånn i ditt tilfelle også..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 du lever langt under fattigdomsgrensen. Du har krav på sosial stønad. Vet ikke hvordan situasjonen din er i forhold til bf, men krav på økonomisk støtte har du uansett.
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. februar 2008 ja ska dit å mase litt i morra også.har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg har vært der nå
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. februar 2008 de sier forskjellig på nav også.nav i rakkestad sier en ting og nav i sarpsborg sier noe annet.jeg har mer rettigheter på nav sarp.men,jeg bor i rakkestad.jeg tenkte også at jeg burde meldt meg arbeidsledig,eller få penger fra sosialen.men,nav gir ikke noe mer råd.derfor blir det sykmelding
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 jeg skrev innlegget om sosial stønad. Nå som den sammenslåingen er gjort er det blitt slik at det sitter saksbehandlere der som ikke har noe særlig erfaring de nå er satt til å gjøre. man kan lett bli oppgitt og frustrert. Holder du på å miste motet, kan du jo ta med deg en person når du skal til samtale? Du kan ganske enkelt ikke fortsette å leve på ingen ting og du har krav på hjelp, og kan de ikke gi deg noe klart svar så må du kreve å snakke med noen som kan lovverket.
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 18. februar 2008 samboern min har vært med.da skal vi gå litt lenger i morra:-)han blir sinna og han.:-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Kjenner igjen meg litt i siyuationen din!! Jeg har en sønn som snart er 14 månader!! Vi flyttade til en annen by i juni å jeg måtte si opp meg fra de to jobberna jeg hadde!! I august var jeg gravid igjen (planlagt) Snakket da med nav om mine muligheter med tanke på bekkenløsning og att fødselpermitionen min gikk ut!! Dem førtalte meg att jeg hadde alle rettigheter til sykmelding!! Bokade time hos legen å fikk sykmelding. En måned etterpå måtte jeg til nav å mase på dem, var jævla dag!! Da hadde jeg ikke rettigheter til sykpenger pga mangel på arbeidsgiver å før att jeg ikke blitt sykmeld direkt permitionen var øver (blev det 2 uker etterpå) Jeg var heltførstørd!! Mistade den ungen... Så skulle jeg søke om dagpenger da å først sa dem att jeg ikke hadde krav på det men ombestemte seg etter noen timer!! Det tokk en måned før arbeidsgiver å sende pappirer, da sier nav att dem ska ha fra alle arbeidsgiver 1 år før fødselpermitonen (som jeg spurte om vid første besøk) jaja en månad senare hadde jeg fått dem!! Da var jeg gravid igjen (ikke akkurat planlagt) Da jeg sitter på mitt siste møte med nav, sier hun dama att nei jeg har ikke krav på dagpenger.... Jag satt å grått på kontoret.. Måtte få bidrag fra sociala!! Mannen var ikke akkurat så førnøjd å allt var botten!! Bor i en liten by der det ikke akkurat finns noen jobb før meg (med mitt yrke) Har prøvd å hålle humøret oppe, men må erkjenne att jeg mange ganger ønsket jeg skulle abortere!! Var t o m deppa på mitt eget bryllup!! Så kom ett nytt år.. 4 januar fikk jeg jobb!! Kunde ikke spise noe under dagen før risken før oppkast.. Servering er ikke akkurat noe som passer noen med bekkenløsning!! Kjempet meg igjenom dag etter dag, da jeg gikk fra jobb kunde jeg ikke gå rakt, slet veldig men jeg hadde ikke noe valg!! Til en dag, da jeg ikke klarte mer!! Blev ikke noe problemer med sykmelding... Men så da jeg kom til jobb så sa dem jeg ikke hadde krav på sykpenger fra dem pga att jeg ikke jobbet en måned (jobbet fra den 4/1-1/2) Snakket med nav å dem ordnade opp i allt før det var ikke en månad uten 4 uker (som jeg hadde jobbet akkurat på dagen) Så der hadde jeg litt flaks før en gang skyld!! Dette blei litt langt!! Men jeg blir så lei meg... Jeg håper att du kommer på andre tanker!!! Håper nav kan hjelpe deg, ge ikke opp!! Ta med deg noen som kan støtte deg å som er insatt i situationen din!! Jeg ønsker deg all lykke å håper du oppdaterer oss om åssen det går!!!
blir gal Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 18. februar 2008 da veit du litt om hvordan jeg har det ja:-)ikke så lett for andre å forstå hva jeg mener.føler at jeg aldri får noe ordenlig svar.og alle sier forskjellig.får alltid vite noe nytt.er så sliten av det.jobba for vikarbyråer og dem hadde ikke greid og sende opplysninger om meg.derfor har det tatt enda lengre tid.lurer bare på om jeg får noe penger nå?man når bunnen av sånt rot.fortvila blir mann.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 blir gal- jeg har sent deg ett pm!!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Hei.. skjønner at du har det vanskelig.. Men du skriver lengre opp: Tror jeg tar abort.... Er du ikke 19 uker på vei da??.. Mulig jeg misforsto noe her nå... Lykke til ihvertfall! Håper virkelig det ordner seg for deg! Stor klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå