Gå til innhold

ultralyd med sur jordmor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på UL i dag og alt sto bra til med lillejenta i magen! :) Jordmor var unødvendig sur, men det ødelegger ikke gleden av å se noe så fint og spennende! :) Hun ville sette fram terminen min til 25., men det tror jeg ikke på. Hehe.. Jeg vet når jeg hadde mens og jeg vet når jeg hadde EL, så jeg vet hvor gammel babyen min er. Jaja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det vi IKKE vet er hvor lenge en sædcelle kan overleve inni oss, så det er derfor legene går ut ifra ul termin, og ikke mens termin...så vet du det....også....

Skrevet

Egget kan også gå i dvale noen dager før det begyner å utvikle seg

Skrevet

Jeg hadde i tillegg tidlig UL i uke 12 og uke 13 hos spesialist, og han var enig i mensterminen min. CRL i uke 12 er det sikreste målet man kan ta for å regne ut termindato, ettersom BPD i uke 18 varierer mer i forhold til genetiske forutsetninger.

 

Ikke at 4 dager utgjør noen forskjell, men jeg bare tror ikke på den nye terminen. :)

 

 

Skrevet

Men siden du ser ut til å vite "alt".... Hvorfor går du da til jordmor/lege?!?! Du trenger da vel ikke det som gir uttrykk for at du vet alt....

Å jeg tror ikke at hu jordmora var så sur som du skal ha det til jeg, var vel heller det at hu hadde en annen medisinsk forklaring av hvor langt du er på vei v.s deg som gjorde/gjør at du syntes hu var "sur".

Å når det er sagt, så er det jo kun 5% som føder på termin uansett mens-termin/ul-termin.....

Ha et fortsatt fint svangerskap da!

Skrevet

? Jeg gikk jo ikke til UL for å få vite termin. Jeg gikk for å se at alt står bra til med babyen! Var det ikke derfor du gikk til UL også?

Skrevet

Hei på deg, og gratulerer med finfin ul:) Kjekt å høre at baby har det bra, og jeg er enig med deg ang termin, jeg mener stort sett jeg har kontroll på når babyen kommer. -Ikke bare fordi jeg vet dato for unnfangelse etc, men mer en sånn mamma-følelse.. Har hatt rett tidligere i allefall:)

Lykke til med baby:):)

Skrevet

Ut i fra det du skriver i innlegget ditt har du hengt deg godt opp i terminutregningen og nevner den og sur jordmor flere ganger. Det nevnes vel i en bisettning at alt sto bra til med lillejenta....

Men hvorfor henge seg sånn opp i terminen vist den da ikke betyr så mye.... skjønner ikke den der helt jeg...men det er jo ikke jeg som trenger å skjønne det heller da!

å som sagt tidligere, lykke til videre i sv.skapet ;)

Skrevet

Min jordmor sa at de som regel tar mer hensyn til menstermin dersom mor er helt sikker på EL og syklusen sin. Men det er kanskje forskjellig rundt omkring. Sist var jeg ikke sikker på syklusen min, og dermed tok de kun utgangspunkt i UL-termin da de bestillte overtidstime.

Skrevet

Lurer på hvem som henger seg opp her...

Skrevet

jeg må bare le litt jeg...... og konkluderer med at mitt innlegg traff spikeren på hodet! ALLE har diskutert termin her, men ingen har nevnt noe om den "sure" jordmora, inkl HI, så da va a vel ikke så sur alikevell da sikkert.... Og DET var mitt poeng...

Skrevet

Herregud for et latterlig "poeng", beibii kommer 08.06.08. Hvordan kan du vite om jordmora var sur eller ikke? Det du driver med er vill gjetting...

Skrevet

Kjære annonym 15.24

Jeg tror du må lese igjennom hele tråden her en gang til jeg.... Jeg har aldri sagt at jm var sur eller ikke sur, jeg har kun stilt sp.mål om HVOR sur hu egentlig var siden HI ikke nevnte henne nevneverdig i sine svar. Tråden heter "Ultralyd med sur jordmor" men den dreier seg jo om termin og terminberegning. U see?!

Grunnen til at jeg la inn ett innlegg her som tydeligvis har irritert mange, er pga at jeg har lest en del innlegg som har gått på at jm har vært så sur. Det er meget mulig at jeg har vært veeeeeldig heldig med mine møter med jm, men jeg kan bare ikke skjønne at jm skal bli oppfatta som sur pga at hu i dette tilfellet forandra på termin til HI. Men som sagt så nevnes jo ikke den sure jordmora nevneverdig så jeg VET jo derfor ikke HVOR sur hu VAR..... eller grunnen til dette

Og til alle sammen: Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

bebii kommer 08.06.08

Jeg er enig med deg!!! Denne tråden handler om terminberegning!!

Ungen kommer når den kommer det spiller ingen roll når du har termin da!!!

Skrevet

OIoi! Poenget med innlegget var egentlig at jeg var fornøyd med vel overstått UL der alt var vel med jenta. :) Det var bare kjipt at jordmor var så sur. Hun hadde nok ikke rukket å få morgenkaffen sin enda. Hehe.. Jeg tror ikke hun smilte EN eneste gang under undersøkelsen, og når kjæresten min forsøkte å spøke med at han så en "fotballegg" (han er veldig glad i fotball) når hun hadde leggene i fokus bare glefset hun tilbake at det var "en helt VANLIG legg". Stakkars kjæresten holdt kjeft resten av timen. :P

Skrevet

Lenge siden jeg har lest så mange sutrete, kranglete og umodne innlegg under samme tråd. Lurer på om det bare er "hormoner", eller om dere bare er sånn.

 

Jeg så ikke noe negativt i HI sitt innlegg....resten derimot er jo latterlig.

Skrevet

Lurer på hvorfor alle som skal komme med "sutrete, kranglete og umodne innlegg under samme tråd" skal gjemme seg bak anonym-knappen jeg??? Vær for guds skyld såpass voksen at du/dere signerer med nick. Kan vel ikke skade å tørre å faktisk stå for det man mener?!?!?

Så vil jeg si unnskyld til HI for at denne tråden hennes utviklet seg til å bli en krangle-tråd i stedet for det den var ment som...

Å for å svare på anonym sitt sp.mål: Vi er gravide, å SELVFØLGELIG er vi hormonelle.... ER IKKE DU?!?! hahahahahahahahahahahahahaha!

(jepp! dette var et meget usaklig svar, men hormonelle meg bare MÅTTE svare!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...