Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår (10 mnd) har hele tiden vært urolig og slitt med magen uten at vi vet hva det er. Hos legene sier de at dette er normalt og at han ikke plages av noe.

De siste dagene har han vært veldig fin, rolig og harmonisk.

Tenkte derfor å teste ut, siden vi har tenkt litt på melkeallergi blant annet. Han fikk derfor smake litt yoghurt (noen teskjer). Han har fått biola drikkeyoghurt tidligere men da var han ganske urolig.

Han ble veldig urolig kort tid etter at han hadde spist yoghurten og fikk ikke sove. Bare skrek. Når jeg tok han opp, bæsjet han ganske løst.

Spørsmålet mitt er da: Hvor kort tid går det etter at de har spist melkeprodukter til de reagerer?? Og hvordan test kan man ta for å finne ut av dette? Kan man se om barnet reagerer på melkeproteinet, melkesukkeret eller begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg veet ikke hvordan det er med de små, men jeg reagerer på melkeprodukter selv, og det tar som regel ikke lang tid før det gir utslag etter jeg har fått i meg melk.. en time eller to max.

Skrevet

Takk for svar. Varer ubehaget/smertene lenge da?

Skrevet

Hos meg gir smertene seg med en gang jeg har gjort ifra meg.

Skrevet

Gutten min ble rolig rett etter han fikk det ut han og. Vet du hvordan man tester dette?

Skrevet

For å teste laktoseintoleranse brukes en pusteprøve, det vil si at du drikker en blanding med laktose og vann og puster i et rør gjentatte ganger over flere timer. Det taes også en blodprøve.

Skrevet

Jeg har det ikke dokumentert på papiret.

Jeg reagerer ikke på all type melkeprodukter. Jeg kan for eksempel ikke drikke melk rett fra kartong uten å ta lactasepiller. Jeg trenger derimot ikke å ta disse pillene hvis jeg har varmet opp melka...

Rømme og kremoster går som oftest helt fint, mens smeltet synnøve finden gjør meg elendig. Kald Synnøve finden går greit.

Ligger jeg unna melkeprodukter ei lita stund, så reagerer jeg på ALT når jeg spiser det igjen.

Legen vil ikke ta full test på dette, han mener at jeg er lactose-følsom

Skrevet

Takk for svar. Er vel vanskelig med en slik pusteprøve på så små. Og hvis det er melkeproteinet er det vel en annen test. Kunne selvsagt bare prøvd melkefri diett, men har vært så mye synsing og sansing siden han ble født og kunne derfor tenkt meg å finne ut hva som gjør han så urolig hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...