Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Litt vanskelig å forklare igrunn. Men føler meg mer usikker og gruer mer til fødsel nå, etter at jeg har vært hos jordmor . Hun var veldig likegyldig iforhold til mine ønsker /spørsmål om bedøvelse. Litt sånn "jeg vet best" type. Men er jo 2 mnd til neste gang og da er det ikke så lenge igjen til knærten kommer heller. (Er i uke 25 nå) Flere som har dårlige erfaringer med sin jordmor?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er veldig fornøyd med min jordmor, men vet at det er mange som ikke er like fornøyd. Kommer vel sikkert an på kjemien mellom dere også. MEN husk at det ikke er hun som skal ta avgjørelsen vedrørende bedøvelse når du føder. Det er de på sykehuset som tar stilling til dette. Du har ikke muligheten til å bytte jordmor da? Lykke til!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hva er det du lurte på om bedøvelse som hun ikke ønsket å prate om da? Det kan jo være at hun ikke ønsker å legge helt konkrrete planer for deg,mange jm er imot bruk av bedøvelser,da det enten går ut over barnet,eller fremgangen i fødselen,noe som også kan gå utover barnet. Det beste er jo å forberede seg på at en skal ha en fødsel helt uten bedøvelser,så får en heller vudere når den tid kommer og en trenger det,hva en trenger,for det er jo ikke så godt å vite på forhånd. JM fortalte at det var en dame som på død og liv skulle ha epidural,men fødselen skjedde så fort,at hun begynte fødselen i sykebilen,jm ba henne om å presse,men hun ville ikke presse for hun skulle ha epidural først. En dame jeg gikk med på fødselforbereden kurs,hun maste hele kurset om petedin,for det skulle hun ha når hun skulle føde.Ikke forstår jeg de som tørr å ta det nå,når en vet at det svekker den lille. En blir også veldig utsatt av det og dermed kan store deler av fødselen bli glemt,noe som er synd,synes jeg. En annen ting er hvis du har spurt om hva slags former for bedøvelse/smertelindring du kan få og hun ikke ønsker å svare deg på det,det er jo rart,for det er jo litt godt å få satt seg inn i slike ting,så en vet hva enn har,hvis en skulle trenge det-
Krusemynthe Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har tatt konsekvensen av dårlig kjemi med kommunejordmoren her i by'n, og går til en privatpraktiserende i en annen by. Betaler gladelig 300,- gangen for ei som er oppriktig interessert, uten å stille all verdens uviktige spm... Du lan jo undersøke mulighetene for privat jm der du bor....
Ann Cecilie Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 tror man kan bytte jordmor.. trenger ikke få en privat en.. Ihvertfall slik her i Stavanger.. Jeg har personlig ikke bytta (og vil ikke heller) men hørt mange andre som har gjort det..
Krusemynthe Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Sant nok....hvis man bor i en kommune så stor at man kan velge mellom flere.... Men det er det ikke alle som gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå