Gå til innhold

ikke et "tradisjonelt" bryllup, noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har lyst til å gifte oss, men ikke gjøre det stort eller altfor lite ut av det heller. drømmen var oss to på en strand....men dette blir litt urealistisk når vi har et barn snart to som vi vil ha med. Tenkte også foreldrene våre og eventuelt søsken. Noen som har noen ideer eller kan fortelle om hva de gjorde? sliter litt med ideer her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er på samme stadie som deg.. :-) V i hadde så og si bestemt oss for januar-bryllup på Koh Samui i Thailand (nå januar som var), men så ble jeg gravid igjen og da ble det lagt på is. Vi var på randen til å bestille på www.rockyresort.com

Vi har fortsatt lyst til ¨å gifte oss der, og de ordner så og si alt for deg, men det er det å dra dit med 2 barn da istedenfor 1 barn som opprinnelig var planen. SÅ vi skal se an litt hvordan livet er med 2 barn, og kanskje vente til 2. mann er litt mer selvgåen..

Men jeg tar også imot tips med takk!! :-)

Skrevet

Danskebåten;) morro for barna og morro for voksne.... hehe.

neida, må si Thailand hørtes bra ut!

vi har lurt på å gifte oss i "hemmelighet" før barnet kommer og så ha fest neste år.

Dra til new york og sjømannskirken der? Eller Miami?

Skrevet

vi giftet oss i all hemmlighet hadde bare med dattra vår og søsknene våre.. fortalte det til folk etterpå.. vi syns det var veldig greit ikke no styr og bare vår dag.. spiste lunsj ute og middag hjemme etterpå veldig koslig..

Skrevet

Kan absolutt anbefale ambassaden i MAdrid. Helt unik og spesiell stemning. Langhelg med rusle rundt og bare se.... nyte de flotte grøntanleggene rundt i byen på kveldstid - DET er stemning det.... der legger ikke ungene seg kl 20.00 nei! Litt varmt om man legger det midtsommers. Så kan man jo ha en "vennefest" når man kommer tilbake :)

Skrevet

Madrid hørtes jo bra ut! Var det noen som hjalp dere der nede med alt, eller ordnet dere dette selv? Hvor mye penger brukte dere ca?

Noen flere som har ideer?

Skrevet

Man ordner alt på tinghuset før man drar ned, slik er det heller ikke nødvendig å ha med forlovere.

Det er ingen papirer som ordnes der, husk bare pass, ambassaden stiller med vitner og er veldig hjelpsomme med feks bilder underveis :)

Vi tok dette som bryllupstur i samme slengen og fikk derfor 10000 av foreldrene våre som dekket alt, da lå vi på et svært bra hotell fra torsdag til søndag, var ikke så billig flytur akkurat da husker jeg.

Men 10000 for bryllup og tur er jo ikke all verden...

Tror vi brukte 20000 i tillegg på vennefesten.

Skrevet

De har jo sjønammskirke i alicante også :-)

Skrevet

Hei :)

Vi giftet oss i italia i mai ifjor :) Vi tok det i sammen med en to ukers ferie "bryllupsreise". en uke først så en uke etter. Hadde med oss foreldre og søsken (de tok også to uker ferie).

Vi startet i roma, så napoli,pompei,capri(bryllup),firenze,pisa,roma.

Bryllupet hadde vi i anacapri, gamle byen på capri, veldig romantisk, hadde det ute i hagen ved rådhuset, hadde så middag nede ved sjøen, der var det også muligheten for en dukert i varmen :)

http://www.capriwedding.com/

http://www.lidofaro.com/

http://www.ilgirasole.com/

Bildene kan ikke samenliknes med det å se det med egne øyne ;)

brukte ca 60000 på de to fantastiske ukene, så dyrt var det ikke akkurat, (av det var ca. 8000 kr var for papirarbeidet og tolk til sermonien)

(Men gjestene betalte ferien sin selv.)

Absolutt å anbefale destinasjonsbryllup!

Skrevet

Vi giftet oss i sjømannskirken i Torrevieja, Spania. Bare foreldre og søsken med, meget avslappende dag. Vielse kl 18 og fotografering, så middag på restaurant og videre på ferie :)

Hadde et bryllup nr 2 6 mnd senere da, med venner og familie. Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men sånn ble det.

Skrevet

vi skal gifte oss i juni i år, har 2 barn fra før på 5 og straks 9 år, og er 1 dag over termin med denne nå.. så vi vil ha et stille rolig og ikke religiøst bryllup. Tar turen innom byfogden med forlovere , og evt familie som føler for å stille.. og ungene self ! jenta mi på 5 skal på pynte seg alt hun orker den dagen hehe ,.. bare en "smule" prinsesse fakter på henne ;) ,gutten min på 9 skal få slippe alt glitter og staset ( ikke helt de samme prinsesse faktene på han hehe .. ) , jeg skal ha en litt fin kjole, men ikke hvitt.. og ellers blir det casual style på både brugdom og gjester . Etterpå tar vi turen på TGI Fridays, ( for det var der vi traff hverandre for første gang !) , med familie og venner, og så en tur til evt fotografer med ungene :)

Skrevet

Vi gjorde det også i Madrid, og jeg er helt enig. Det var en unik og flott opplevelse, og så absolutt ikke noe annenrangs. Jeg var på forhånd litt redd for at det kom til å bli litt uhøytidlig, men der tok jeg kraftig feil!

Skrevet

Takk for mange flotte ideer! vil gjerne ha flere også:)

Skrevet

Vi skal til byfogden nå på skuddårsdagen. Tar bare med forlovere og spiser middag og kake hjemme etterpå. Har åtte uker igjen til termin, så får se om det blir kjole eller skjørt på meg.

Så har vi tenkt å bli velsignet i kirken og ha stor bryllupsfest med barn (4 og 14 år), familie og venner sommeren -09. På den måten har vi masse tid til å forberede oss og spare. Pluss at babyen kan settes til en barnevakt på den store dagen.

Skrevet

Vi skal også i Tinghuset 29.februar, med middag på restaurant med forlovere og deres kjære etterpå :-)

Men vi tar nok kirkeseremonien og festen til høsten eller tidlig vinter (før jul antakelig). Vår lille kommer i august, så akkurat hvordan vi gjør det med den på den store dagen vet vi ikke enda, men det ordner seg vel. Mora mi var glad for at vi ikke skulle ha festen nå, hun ble litt stressa ved tanken sa hun ;-) Hun og pappa lurte på om de skulle komme og være med i tinghuset, og vi sa de fikk gjøre som de ville, men at det ble ikke noe "greier" etterpå uansett. Så da drar mora mi heller på lønningspils med jobben ;-) De gjorde det omtrent på samme måte selv forresten, men de hadde kirkeseremoni og fest dagen etter.

Vi valgte å gjøre det sånn i hovedsak for at samboeren min da får fulle rettigheter til barnet med en gang det er født, uten å måtte fylle ut masse papirer osv. Og så føler vi at vi da står sterkere i forhold til hverandre, og de rettighetene vi skulle ha om det skjer noe med en av oss.

Skrevet

Til dere som ønsker å gifte dere ute: husk at alle Sjømannskirkene ikke kan vigsle (f.eks. New York). De som ikke kan vigsle kan bare velsigne hvis man ønsker det. Dette kan skjekkes på deres hjemmesider.

Lykke til med bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...