kaffeplante Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei. er det noen her inne som har blitt gravide ved bruk av pergo???Slet dere lenge før det og ble lett/raskt gravide med pergo?????? Vi brukte 21 mnd på å bli gravide med vår datter....og det ser ikke ut til at det skal gå så lettnå heller??? Vet jo at vi kan få barn så en utredning er vel ikke nødvendig??Kan jeg gå til legen min å forklare problemstillingen og få pergo?? Vet ikke så mye om pergo jeg...kan dere si noe om det....hva som gjør den så bra??? Vil dere anbefale meg å prøve pergo??
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 hei igjen. Nå huskr ikke jeg hva som var problemet deres, men en ting er vertfall sikkert, det går ikke så mye lettere for oss helelr denne gangen. Vi skal ha prøverør snart, så vi får håpe det gjør susen. Når det gjelder pergo så må jeg vite litt mer om deg før jeg kan svare dg
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hei! Pergo heter egentlig pergotime, og er et legemiddel for oss som ikke har eggløsning av oss selv. Pergotime hjelper kroppen å få en god eggløsning. Men det er også noen som har el som får dette for å få fart på systemet. Du kan lese om det på http://www.felleskatalogen.no Jeg tok min første pergokur i oktober, og ble gravid for første gang i mitt liv!!! Gleden var kortvarig siden jeg mistet i tidlig sa. Min andre pergokur tok jeg i januar, blodprøver viste at jeg ikke hadde eggløsning denne pp, selv om jeg hadde tatt pergo. I tillegg forsvant mensen, den kom ikke før i helga, 12 dager for sent. Skal i gang med min tredje pergokur om noen dager, og denne gangen skal jeg ta dobbel dose. Håper vi lykkes denne gangen. Jeg anbefaler deg å kontakte legen, og spørre hva som er best for deg. Ønsker deg lykke til.
tigergutt<3 Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 vi brukte ca 2 år før vi fikk til tulla vår. Denne gangen hadde vi prøvd i ca 1 år før vi gikk til legene igjen. Ble henvist videre til gyn hvor jeg ble satt på pergo kur. Først en dobbel, ingen virkning. Så en trippel med el og positiv test, mistet uke 6. Tok pause 3 mnd gikk på en ny trippel kur og er i dag gravid 8 uker på vei. Så for oss så er pergo bare helt vidunderlig.
kaffeplante Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 takk for tilbakemelding. hva trenger du for å svare meg nærmere?bare spørr!
kaffeplante Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 takk for svar. jeg regner med at jeg har el da jeg har el-slim en gang per mnd med smerter i nedre dek av magen...det stemmer i alle fall bra med tanke på at mensen kommer ca 14 dager etter el-slimet. så pergotime er i utgangspunktet for de med manglende el d da? må man gjennom en lang utredning for å få prøve pergo?evt hvilke prøver eller undersøkelser blir gjort? vi brukte 32 månder før det klaffa første gangen og dattera vår er nå 14 månder:) jeg er så redd at det vil ta like langt tid denne gangen også.vi har prøvd i 6 månder nå. mannen blir 39 år i år så har et ønske om 2 tett barn og evt en tredje litt ettter en stund. legen min er veldig grei og i møtekommende så tror jeg kommer til å møte forståelse der men hva går jeg til liksom?? la inn samme innlegg på 1.trimester også men ingen har svart der...så er vel ingen som har blitt gravid med pergo da??? må dere måle noe underveis i syklusen for å se om el er og når den er eller? håper dere med erfaring kan svare:)
Veslesnuppa Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Hei:) Tror man må ha prøvd å bli gravid i over 1år ,uten å bli det,for å få Pergo.Eller hvis man sliter med uregelmessig syklus og sjeldne EL. Man kan ta en blodprøve for å sjekke om man har hatt EL. (Venter svaret mitt idag jeg...) Da sjekkes om du har forhøyet verdi av progestoron i blodet.Har du det,så har du hatt EL. Siste prøva mi var på 3.Det vil si INGEN EL.. Litt spent i dag da:) Jeg venter på mens,så skal jeg begynne min 4 Pergo-kur.
kaffeplante Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 nå har jeg bestilt legetime... hva sjer når jeg sier at jeg ønsker å prøve pergotime?? vi har jo et barn så håper vi slipper utredning da vi vet at vi er fertile liskom?? håper noen kan svare???
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 I desember i 2007 hadde jeg time til legen min for å starte utredning, jeg har pcos og har dermed noe varierende sykluser i tillegg til at det var vanskelig for meg å finne ut når jeg hadde el. Jeg ble henvist til gynekologisk poliklinikk, og mannen min måtte avlegge sædprøve. Var til utredning på sykehuset på mandag denne uka, tok en UL av eggstokker og prata litt om veien videre. Ble satt på en 3mnd pergo-kur for å få eggløsning, og håper selvfølgelig på resultat. Legen vil sikkert foreslå pergotime, hvis ikke kan du jo spørre om dette er noe for deg. Om dere må gjennom ny utredning avhenger sikkert av hvor lenge det er siden siste utredning, mye kan ha forandret seg hvis det er lenge siden. Lykke til
Dotten Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Jeg var hos gynokolog for en vanlig undersøkelse, for å se at alt var i orden. Fikk også ultralyd (innvendig). Sa til henne at vi har prøvd over 18. pp og det var hun som foreslo Pergo. Trengte ikke spørre en gang. Hun så jeg hadde nettopp hatt eggløsning (som også ble bekreftet på blodprøve), men ville likevel gi meg Pergo, for å gi det en ekstra puff. Man kan jo risikere å slippe flere egg og man kan få tvillinger, men skjer det, så skjer det. Vi har ei jente på 2 år og 5 mnd. så jeg vet jeg kan bli gravid. Men alderen er vel ikke helt på min side kanskje? Sambo har ikke avgitt noe sædprøve heller, så tror du burde få Pergo uten problem altså! Om det ikke skjer noe på et par månder, må nok sambo til pers også Lykke til!
kaffeplante Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2008 vi har aldri vært på utredning tidligere.ble gravid med vår datter etter 22 mnd......håper at jeg får prøve pergo...og at det gjør susen.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 da må dere sikkert igjennom en utredning, men det går relativt fort. Ha riktig lykke til;)
kaffeplante Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2008 ser jo at enkelte slipper unna med at kvinnene tar gyn.test,-så håper på det.
kaffeplante Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2008 Hildemoren: hvor lenge brukte du pergo før spira satt??evt hvor lenge prøvde dere før pergokur??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå