Gå til innhold

Til dere som har blitt gravide ved bruk av pergo!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

er det noen her inne som har blitt gravide ved bruk av pergo???Slet dere lenge før det og ble lett/raskt gravide med pergo??????

Vi brukte 21 mnd på å bli gravide med vår datter....og det ser ikke ut til at det skal gå så lettnå heller???

Vet jo at vi kan få barn så en utredning er vel ikke nødvendig??Kan jeg gå til legen min å forklare problemstillingen og få pergo??

Vet ikke så mye om pergo jeg...kan dere si noe om det....hva som gjør den så bra???

Vil dere anbefale meg å prøve pergo??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig ingen der ute som har blitt gravide med hjelp av pergotime og kan dele sine erfaringer med meg??

Skrevet

Jeg vet at det er flere inne på "donor egg/sæd-debatten" som bruker pergotime. Kanskje noen kan svare deg der?

Lykke til :o)

Skrevet

Hei:Ja,jeg ble d!Etter at vi giftet oss prøvde vi iherdig å få barn.Vi ga det 7-8 mnd.Gikk til en gynekolog og hun sendte mannen min til Ullevål for prøvetakning av sæd da alt var ok med meg.Alt var ok med mannen min.Jg ble satt på pergotime.Fikk en vannvittig smertefull eggløsing og ble gravid på første forsøk.Hurra.Fikk verdens herligste tulle som nå er 1,5 år.Og nå har jeg akkurat blitt gravid igjen,uten pergotime,uten å planlegge det.JIPPI.Du skal vite at ved bruk av pergotime er det risiko for flerfødsler da du får kraftig eggløsning.

Gynekologen jeg snakker om er virkelig forstålelsesfull og vil forstå deg.Holder til på Aleris Strømmen.Jeg vil anbefale deg pergotime da det funket for oss og jeg kjenner også til et annet par som det har funket for.Hvor lenge har dere forsøkt?

Ønsker dere masse lykke til....

Skrevet

takk for svar begge to.

venter nr 2: vi har jo ei datter sammen så tror du da at vi må gjennom testing...det er jo et bevis på at vi kan får barn...mannen min e rikke interessert i å stresse med dette....så det er ikke aktuelt for ham å teste seg liskom.....

ve har prøvd 6 mnd denne gangen.....

ser jo en del som starter på flere pergokurer med opphold osv uten hell...

har et så innmari sterkt ønske om å få et barn til før mannen blir 40 liskom....

kan jeg gå til legen nå og håpe på og få prøve pergotime uten masse testing?

Skrevet

Hei

Ble gravid på pergo (og metformin). Tok to kurer. Annenhver mens. Ble gravid i pausemnd. Regner med at dere slipper unna med masse testing siden dere alt har vært igjennom det.

Skrevet

har nå bestilt legetime.tror dere jeg/vi må testes når vi har en datter fra før??vet jo at vi kan få barn da liksom.

håper at pergotime kan gjøre at vi kan få et barn til om ikke altfor lenge.

setter pris på flere svar/innlegg om noen har peiling:)

Skrevet

Jeg regner med at legen vil ta innvendig UL for å se om det er noen grunn til at det tok så lang tid sist, i tillegg vil de nok ha en sædprøve for å se hvordan kvaliteten er. Jeg mener også at man kun får pergotime av spesialist/gynokolog, og ikke vanlig allmennlege, da det må tas UL for å se hvordan du responderer på medisinene, i alle fall første gangen.

Skrevet

Mannen min måtte ikke ta sædprøve når jeg begynte på pergotime. Men jeg måtte til en gynokolg for å sjekke mitt underliv. Når det så bra ut så tok jeg 3 kurer (annen hver måned) også dobbel dose siste gangen. Jeg ble ikke gravid med pergotime, men ved prøverør.

Skrevet

takk for tilbakemelding alle sammen.

vil vise seg på legetimen hva osm skjer da...er jo ikke sikkert jeg får det heller......

nevnte jo til legne min sist da vi hadde prøvd i over 1 år om vi kunne ta noen tester liksom.....han sa at det var veeeeeldig vanlig å bruke godt over 1 år på å oppnå en graviditet...

mannen min blir 40 neste år så håper på å kunne være tobarnsforeldre innen da....:)

Kanutten 80:hadde dere barn fra før før pergo???

siden vi har et barn fra før håper jeg at pergo kan gjøre susen

Skrevet

Hei igjen. Vi har ikke barn fra før.

Har vært gravid for 3 år siden, men mistet i uke 10.

Spørsmålet ditt var jo til de som hadde blitt gravide med pergo, men du lurte jo på dette med å måtte levere sæd prøve, å da skrev jeg et innlegg. De var jo bare jeg som ble sjekket, ikke mann min.

Be om henvisning til gynekolog, det er en spesialist som må skrive ut den resepten på Pergo.

Du blir nok gravid skal du se!!!!!

Skrevet

takk for svar.

så legen min som er spesiallist i allmennmedisin kan ikke skrive ut pergotime til meg???

Skrevet

Det kan jeg ikke svare deg på. Det vat bare det at min allmenlege som sa at det måtte min gynekolog skrive ut. Dette pga at gynekologen må sjekke at alt er bra inne i underlivet. Feks om du har cycter + + +. Så hvis alt er bra, så er det greit å begynne på pergo. Du får nesten høre hva legen din sier ang dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...