Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Lurer også hvor langt dere er villige til å kjøpe brukt,kjøpe brukt via nettet fra den andre siden av landet eller gå på den nærmeste brukt butikken å kjøpe der?Jeg selger brukt å kjøper brukt for det meste siden det er både miljøvennligt,billigt å ikke minst da sitter jeg igjen med svært god samvittighet.Leker og klær og ting.Jeg sparer mye penger på det og forstår liksom heller ikke det bygges nye sentrer å flere å flere butikker,men det burde jo lages flere bruktbutikker for nå går det i kjøpemani å da burde alt vært brukt.Folk kaster for mye fine ting andre får brukt for,det blir sånn når ikke folk oppdager hvor bra finn.no feks er.Er dere enige med meg eller?
MammaTilNick Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 jeg kjøper kunn nytt...vil ikke ha utsikla leker til ongen min... men det er sånn jeg tenker da
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Unnskyld folkens men har dere ikke hørt om man kan vaske lekene? Så dere er sånne miljøsvin som kjøper å kaster alt?Tenk på miljøet,fremtiden til deres egne barn,får dere absolutt ikke noen dårlig samvittighet?Skam dere!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 r litt enig med sistemann her. Det er SÅ mye fokus på miljøet og måter man kan redde jorda på, og leker er da intet unntak? Ting kan vaskes. Vi arver ikke jorda av våre foreldre, vi låner den av våre barn.. (jadaaa, very klisje...)
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er et miljøsvin. Jeg vil ha nye leker til ungene og bruker engangsbleier til dem, jeg har også kjøpt en av vognene vi har ny. Riktignok resirkulerer vi alt boss (har 6 ulike bossbann på kjøkkenet), arver og gir bort endel klær, prøve rå ordne samkjøring når vi kan siden det ikke går buss omtrent her vi borog dyrker mine egne reddiker osv, men jo, er nok mest miljøsvin. Jeg kjøper vanlig egg fremfor økologiske fordi de koster mye mindre enn økologisk, jeg kjøper ikke brukte klær eller brukt barneutstyr (kun arve) og vi har også valgt å kjøpe helt ny bil nå fremfor brukt, riktignok en mer miljøvennlig enn en brukt ville vært, men vi er jo med på å produsere en helt ny bil likevel. I en perfekt verden ville jeg vært enig med deg, men slik det er nå så blir det ikke slik. altså,er enig i tankegangen, men vet med meg selv at jg ikke kommer til å være villig til det selv, jeg er for glad i det som er nytt og for skeptisk til fremmede så da blir det slik.
Nusse_83 Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Vel her har vi arvet endel leker, fått en del og kjøpt noen. Jeg har ingenting i mot å arve noen leker fra andre i familien, men må ærlig si at de jeg har kjøpt har vært nye. Mest fordi jeg har sett leker jeg har likt i butikken.. Men for all del.... for tiden er favorittleken til tulla en tresleiv Det må jo være "miljøbevist"
Bimmer´n Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Helt enig med deg HI!! Fantastisk tilfredsstillende med gjenbruk. Trasig hvor mange fine ting som kastes (ta en tur på miljøstasjonene rundt om i landet.....) Selv har jeg arvet masse og kjøpt en del på Finn. Tar godt vare på det og gleder meg til å gi det til nestemann i familie og vennekretsen som kommer til verden!
Alba44 Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Flott innlegg,HI!!! Dette bør være en tankevekker for alle og enhver! Vi har kjøpt noen leker til gutten vår, men mange av lekene er arvet av hans søskenbarn.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Kjøpte noe nytt og noe fant jeg frem etter store søster :-) Kjørte det igjennom oppvaskmaskinen og funket kjempe fint :-)
Solbollatilmamma Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Både og. Har arvet en hel del leker, fått masse nytt i gaver, og kjøper både nytt og brukt, gjelder forsåvidt både klær, utstyr og leker. Kunne kjøpt alt nytt, handler jo bare om prioriteringer, men penger spart er, som kjent, penger tjent det!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kjøper alt nytt til babyen, handler ALDRI brukte ting og kommer aldri til å forandre meg. Jeg har oppvokst i en veldig fattig familie i utlandet, har ikke smakt på sjokolade og frukt før jeg ble 10 år, hadde bare brukte klær som jeg måtte bruke til det ble så store hull i dem at det var nesten umulig å dekke det med lapp. Så jeg blir kvalm bare av tanken om å gi brukte ting til lille jenta mi, selv om det kunne ha vært pent brukte ting. Nei, jeg er veldig glad at jeg har nå råd til kjøpe nye ting. Jeg er ikke shopoholik, så jeg velger kvalitet fram for kvantitet, men alt skal være nytt.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 Vi arver alt, vi... Har ikke kjøpt en leke ennå.. Synes det er helt topp!! Men tror nok at når det først skal kjøpes at det blir nytt, kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå