Gå til innhold

Hvordan vasker man tøybleier egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror endel bruker noe "innlegg" av rispapir, så kaster de det og kokvasker bleiene i vaskemaskina. Hvordan noen gidder det der er over min fatteevne hvertfall, jeg har 2 bleie unger og har mer enn nok klær å vaske fra før, hadde jeg had bleier å vaske i tillegg så hadde jeg aldri kommet ajour.

Skrevet

Bleier uten innlegg skylles vel før man legger de i maskinen, mens når man bruker innlegg, f.eks. rispapir, så hiver man det i do og da er det vel som regel ikke så mye på selve bleia. Men for meg blir det for mye gris, likevel, jeg vil ikke ha denslags i min vaskemaskin. Noen sier jo at maskina i løpet av vasken blir rein - sammen med klesvasken, men ugh... Bare tanken gjør meg uggen... Synes det er ille nok å hive gubbens dønn svetteblaute superundertøy i maskinen... Kvalmt. Dessuten har jeg nok klesvask om jeg ikke skulle drive og vaske bleier i tillegg!

Skrevet

Syns at om man skal være såpass at man bruker tøybleier så burde man bruke tøy bind eller tøy tamponger også;p

Skrevet

he, he....ja gud bedre. Og de som tar bilen på jobb kunne like gjerne tatt fly.

En har to bøtter på vaskerommet. En til bæsjebleier (det meste av bæsjen er jo i rispapiret/do) og en til tissebleier. Det er vann i begge og det lukter lite. En vasker annenhver eller hver tredje dag kanskje..

Ikke noe hokkus pokkus:) Det lukter mindre hos naboen enn hos oss.

Skrevet

Det fins faktisk tøybind for damer :P Mange sier de er mindre klamme enn vanlige bind, men jeg vet ikke... aldri prøvd, og frister ikke. Jeg syns akkurat sånne ting er bruk og kast og vil helst ha så lite kontakt med denslags som mulig.

En annen ting er om ikke vinninga går opp i spinninga med tøybleier - ok, det er sikkert litt billigere for deg som forbruker, men utfra miljøhensyn? Man sparer avfall, det er greit, men hva med energien som går med til alle de ekstra klesvaskene? Noen som vet?

Skrevet

det er forsatt mer miljøvennlig med tøybleier, selv om en vasker en maskin mer hver dag. Det går jo mye strøm til å lage engangsbleier også.

Skrevet

Jeg vasker tøybleiene på 60 grader, sammen med hånduker. Jeg har alle bleiene i en wetbag før vask. Jenta mi bæsjer på do nå, men rispapiret tar opp "uhellene" og kastes i do. Da det bare var mme-bæsj, så var det bare å skylle bleia før jeg heiv det oppi wetbagen.

Jeg vasker to maskiner i uka med bleier og håndklær, og det er ingenting imot energiforbruket som trengs for å produsere engangsbleier, frakte dem til butikk osv.

Det lukter MYE mindre av tøybleier enn av engangs, og tøybleier er heldigvis fri for all den dritten (bra valg av ord, sant?) som engangsbleier inneholder.

Det finnes dessuten utallige tråder om dette på bleieforumet.

Og ja, det finnes tøybind og mooncup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...