Gå til innhold

Strekkmerker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig... Det er så mange som har sagt til meg at hvis man får strekkmerker, så kommer de som regel innen uke 30, eller tidlig i svangerskapet. Og at hvis jeg ikke har antydning til strekkmerker nå 4 1/2 uke før termin, så får jeg det sannsynligvis ikke...

Noen meninger, erfaringer, synnspunkter etc...??

Tas imot med takk...

(ikke meningen å være "forfengelig", bare utrolig nysgjerrig...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg selv har fått litt strekkmerker rundt navlen,men er ikke så gale!

du kan godt få de på slutten,hadde to venninner som ikke hadde noenting før siste mnd,da sprakk det rundt hele magen og de fikk et fint "belte"...

så tror du aldri helt sikkert kan vite... sorry! :)

Skrevet

tror nok strekkmerkene kan komme når som helst. ser for meg at de har større sjanse for å komme om huden strekkes mye over en kort periode - litt plutselig vekst. Har enda ikke fått strekkmerker selv, men har ikke av den grunn konkludert med at jeg ikke får merker de siste ukene. Er jo nå magen min virkelig har begynt å vokse.

Skrevet

isj, jeg hadde ingen strekkmerker fram til uke 35 eller no.. da begynte det.. nå har jeg litt, ikke mye.. men nok til at jeg syns det er kjedelig.. jeg tror ikke man kan si noe sikkert.. jeg trodde jeg skulle slippe unna :(

Skrevet

Ingen strekkmerker første sv.skap, og nå- idag- dagen før ks (38+1), er huden sprukket litt på siden av navlen... Så kan nok komme når som helst!

Skrevet

Fikk ingen strekkmerker sist, og er nå i uke 36 og ingen til nå...så er ikke alle som får det...

Skrevet

Det jeg har hørt om strekkmerker er at de helst kommer hvis huden utvider seg for fort, altså visst magen plutselig blir mye større.

Jeg har vokst veldig jevnt hele veien og har ikke et eneste merke til nå, en uke til termin nå.

Men man vet aldri, plutselig så dukker de opp.

Skrevet

Har 2 uker igjen til termin,ingen strekkmerker enda.Håper jeg slipper;)

Skrevet

om du har veldig høy mage, kan det komme noen under fødsel....

Skrevet

Men de som kommer helt helt på slutten, eller under fødselen er vel heller ikke de dypeste, så de syns ikke så veldig, eller blir veldig lyse...

Får jeg noen nå på slutten, så får jeg vel ta de imot...men håper å slippe...

Vi jenter er jo litt forfengelige også, og det syns jeg vi skal være...:=)

Skrevet

De kan nok komme når som helst. Ved forrige svangerskap fikk jeg ikke strekkmerker før jeg hadde passert termin (gikk 17 dager over) :-)

Tipper det er også en grunn til at alle kjendisene i Hollywood tilfeldigvis tar KS 3 uker FØR termin....;-P

Skrevet

Jeg fikk litt strekkmerker helt på slutten sist og ser nå i uke 35 at de begyner å bli tydeligere(enda kun de gammle fra sist).

Skrevet

Nei gud, så forfengelig er jeg ikke... at jeg ville tatt keisersnitt kun for å unngå strekkmerker...

Men disse hollywood stjernene er jo nesten så de leier inn egne føde-damer...:=)

Skrevet

Jeg fikk strekkmerkene siste 2 ukene i mine forrige svangerskap. Fikk ikke så mange, og de var heller ikke så veldig store.

Skrevet

Jeg også! Fikk Stekkmerkene de siste 2-3 ukene av begge svangerskapene mine.

Her i huset kaller mannen min strekkmerkene for skrytemerker ;-)

Skrevet

jeg hadde ingen før uke 28-29, men etter det har jeg sprukket masse!

Skrevet

min søster sprakk opp noen dager før fødsel.

Hun stakkars ble magen aldri fin igjen på. (er den ikke ordnet seg på 12 år blir den vel aldri seg selv igjen...:( ) Men hun hadde lagt på seg over 30 kg og er en liten person i utgangspunktet. Hun har og det man kaller sterk hud. Så man vet aldri dessverre. Syns det bør være lov å bekymre seg for dette. Man skal tross alt ha kroppen i 60-70 år videre.

Skrevet

Jeg leste et innlegg her inne på bim fra ei som hadde fått strekkmerker i løpet av fødselen!! Hun hadde ingen før fødselen starta, men under fødselen var det som om hele mage sprakk opp i blå striper, beskrev hun! hehe.. Så det kan nok komme når man minst aner det ;)

Jeg er i uke 33 og har noen få korte merker. Håper jeg ikke får så mange flere, men føler meg på langt nær trygg!

Skrevet

Jeg hadde nesten ingen før uke 34, da sprakk jeg plutselig opp masse på nederste del av magen, selv om magen har vokst jevnt og trutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...