Gå til innhold

Omgangssyk og gravid:( Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga ekstrem kvalme. Kaster opp hver dag. I tilllegg fikk jeg omgangssyke i helgen (da gikk det begge veier). Har ikke hatt over 37.8 i temperatur. Men er det farlig for fosteret? Jeg er kjempebekymret! Har vert på tidlig ul for en uke siden og alt var bra da. Er ti uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det blir jo en hardere økt for deg, da. Bebis tar det den trenger, du derimot vi jo merke at du spyr/sitter på do og i tillegg har noen som gnafser fra innsiden.

Skrevet

Det er ikke farlig med en helt vanlig omgangsyke,det eneste du bør være oppmerksom på er at du må få i deg mye væske.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Skal drikke det jeg klarer i små slurker... Lykke til med svangerskapene deres:)

Skrevet

Hei hei

Jeg hadde omgangssyken tidlig i svangerskapet. Det kom begge veier i lang tid. Fikk et kjerrngråd som virket kjempebra. Det høres helt forferdelig ut, men det hjalp meg på ca 30 min. Du tar en halv skje med kaffepulver. Helst neskaf'e. (jeg hadde ikke det, så jeg tok vanlg kaffe) så skylder en det ned med vann. Kaffepulver skal ikke være brukt, ikke kaffegrut.

Etter at det kom ned i magen romlet det noe voldsomt men etter en halv time var jeg helt fin. Jeg kunne spise og slapp å kaste opp alt jeg inntok.

Er verdt forsøket..

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...