Gå til innhold

Svigermor glimter til

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Bestefaren til mannen min har en ganske stor nese, lang og spiss. Moren til mannen min har arvet denne, og mannen min har arvet den. Han ble mobbet endel for dette da han var liten men tenker ikke på det nå.

For moren hans var dette så plagsomt at hun fikk den operert..

Her om dagen satt vi på balkongen hos bestemoren til mannen min, svigermor og jeg og pratet.

Så sier hun til meg

"Jeg er så glad hun ikke fikk nesa til Tom!"

jeg fikk litt sjokk

"Hvis hun får den nesa, tom fikk den ikke før han var 12, men får hun den nesa, da , da skal jeg betale operasjon, for det, du vet det, det er greit for en gutt men for en jente? glem det!"

Hoho ;-) Hyggelig hun var da :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg fikk litt sjokk over å høre noen si sånn om barnet sitt og sitt barnebarn - egentlig at det var litt rart å tenke på noe sånt ;-)

Skrevet

regner med du reagerer på at din svigermor til at jenta deres skal opereres om hun får familie nesa?

Kjenner ei der alle har ører som står rett ut, men ingen av oss forstod hvorfor barna hadde det. Moren var jo operert, og resten av familien:)

Skrevet

Stemmer erteposen:)

det var ikke noe slemt svigermorinnlegg altså

bare syns det er synd hun tenker sånn allerede.. og synd at hun tok en operasjon.. syns mannen min er sabla kjekk med familienesa ;-) (tror bestefaren var det også)

Skrevet

he, he...bra du forstod hva jeg skrev. Klarer ikke å lese den første setninga:) Venneparet med barna med dumo øre snakker alt nå om operasjon. Det var veldig traumatisk for mora og jeg forstår jo det. Samtidig må jo noe ved en bygge karakter.

Jeg har en bøy på nesa som gir karakter, eller et snav av fransk arroganse...har brukt en del av barndommen til å overbevise meg selv om det:)

Skrevet

Nei, etter jeg fikk baby så skriver jeg setninger jeg ikke forstår selv så alt ser logisk ut for meg ;)

Jeg skjønner jo godt at hun ønsket å operere om det var så plagsomt. Men hvis A får nesa, så kommer jeg bare til å få henne til å føle seg komfortabel med det.. veldig trist om hun blir mye mobbet for det.. da vet jeg ikke hva vi gjør.. men det er ikke før det isåfall at vi tenker på noe :) akkurat nå har hun nesa mi uansett ;)

og nesa di er nok veldig fin erteposen :)

Skrevet

Pass på at svigermor ikke setter (sine) griller i hodet på jenta di. Hvis man går og skammer seg over en kroppsdel, og prøver å skjule den, så synes den bare mer, og andre legger mer merke til den.

Ei markant nese kan være kjempeflott og vise masse personlighet. Jeg syntes det var så trist da jeg så på extreme makeover: Der var det mange flotte neser som forsvant, og ble erstattet med kjedelige "amerikanske neser". Det de som ble operert egentlig hadde trengt, var å lære å sette pris på seg selv, og ha selvtillit pga det de var/kunne, ikke pga utseendet.

Kjempekjedelig hvis alle er like. Gi henne selvtillit på hvem hun er, og hun blir vakker, selv om hun setter Norgesrekord i stor nese.

Skrevet

Helt enig :-)

Foreløpig har hun ingen som helst nese, men svigermor er veldig glad i å snakke om at hun heldigvis ikke har manne min sin nese, som jeg ikke syn er en altfor ille nese :-)

Helt enig med deg om extreme makoverprogrammet odine. Mange som blir seende kjedelige ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...