Saltlakris Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er i 16 uke nå, og har den siste uken vært plaget med en konstant hodepine fra jeg står opp til jeg skal legge meg på kvelden. Vil jo ikke ta for mye paracet heller. Noen andre som har vært bort i dette? Farlig eller normalt?
anette&tutta mari :) Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hei - jeg har også masse hodepine... noen ganger flere dager i strekk.. akkurat som om noen har slått meg med en hammer om natta.. tror det er helt vanlig. jordmor sa i allefall det at mange gravide opplever dette. kan ha noe med å gjøre at vi får mere blod i kroppen og at det trykker på overalt. jeg har vært tett i nesa veldig mye - noe som også er normalt. trykket på bihulene kan jo også skape hodepine. jeg har ikke tatt en eneste paracet.. prøver å holde meg unna selv om det ikke skader å ta bare litt... flere som har det sånn som saltlakris_gravid og meg?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg hadde i to måneder, men for en uke siden gikk jeg til kiropraktor. Hadde en låsning i nakken. Har ikke hatt hodepine siden kiropraktoren knakk den opp! Så det kan være slike årsaker og. Husk kroppen og kroppens holdninger endrer seg når vi blir gravide. Lyter vi alltid har hatt som ikke har gitt oss problemer før, kan lett gi oss problemer nå. Den låsningen hadde jeg nok hatt mye legre enn graviditeten, men større pupper og voksende mage gjorde at svaien i ryggen ble større og belastningen på nakke skuldre ble større! Så om dere kjenner dere stive og støle i rygg/nakke, kan en tur til kiopraktor være en ide! Man trenger ikke gå via lege, det er bare å ringe for å bestille time. Andre tips er jo å få i seg nok væske. Og mindre stress!
kajfla Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 hei du frøken saltlakris ;-) det er vanlig desverre... spurte JM.... paracet er ikke farlig å ta nå som du er kommer forbi uke 12-13 ... men nei man vil jo ikke ta for mye.... ;-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg og har hatt masse hodepine, flere dager på rad... Har blitt bedre etter at jeg fikk sterkere briller. Har også vært og fått litt behandling på mine stive muskler i nakke og skuldre. Kan være mange grunner til hodepine, men dersom du klarer å finne ut hvorfor kan det være greit å få gjort noe med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå