Gå til innhold

Når sove på eget rom?


eggedosis

Anbefalte innlegg

Mini er nå 4 mnd. Har sovet i egen seng hos oss siden han var 6 uker. Jeg ammer fremdeles og synes kanskje det er litt tungvindt å flytte ham inn på eget rom. Noen som har erfaring med når det er smart å flytte ham på eget rom? Takknemlig for gode råd. Ønsker ikke vente for lenge heller. Det er bedre å amme ham på rommet sitt, enn at han blir værende hos oss til han begynner på skolen...:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyttet minste jenta på eget rom da hun var 4,5 mnd. Hun sov i senga vår, nektet å sove i egen seng og ble vekket når vi skulle legge oss. Ble mye amming på natta også..

Det tok ca en uke med tilvenning og sove i egen seng, men nå sover hun som en drøm fra vi legger henne (5.5 mnd nå). Må inn og amme i 12 og 4-tiden. Hun deler forøvrig rom med storebror på 2,5år og han synes det er veldig stas :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet lille-gullet på eget rom da hun var 5 mnd. Det gikk veldig greit, men hadde jeg ammet henne om natten så hadde hun nok blitt liggende på vårt rom så lenge jeg hadde ammet.

 

Etter at hun flyttet på eget rom sluttet hun å våkne om natten, og vi sover bedre alle sammen. Det har aldri vært noe problem med at hun våknet mye om natten, men nå er det så godt som aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har akkurat blitt 6 mnd og har nå fått eget rom. Tidligere sov han på samme rom som oss og havnet i vår seng i løpet av natta. Når det ble sånn at vi ikke kunne snakke etter at vi hadde lagt oss - i frykt for å vekke knerten - fant vi ut at det var på tide med eget rom.

Det går mye greiere enn jeg hadde fryktet - jeg ammer ca 12 og klokka 4 om natta. Har en madrass der inne slik at jeg kan amme han liggende og slik at jeg kan slenge meg litt dersom han har en kveld med mye smukk ut og inn.

Har inntrykk av at han ikke våkner like ofte om natta som da han lå på vårt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...