Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har ødelagt ryggen og er sengeliggende for øyeblikket. Kan derfor ikke passe på jenta mi på 5.5 mnd i dag så svigermor har hentet henne. Sambo er ikke ferdig på jobb før klokken 8 i kveld. Siden jeg sansynligvis er like dårlig i morgen og ikke kan fungere (klarer ikke løfte henne, gå på kjøkkenet og hente mat til henne osv) skal svigermor ha henne i morgen også. Ville dere hentet jenta klokken 8 i kveld og latt henne sove hjemme (da sovner hun med en gang når hun kommer hjem) og så latt sambo ta henne med til svigermor i morgen tidlig klokken 05:30, eller latt henne sove der? Hvis hun skal sove der vil hun være borte fra oss i 1.5 døgn , siden sambo skal jobbe 12 timer i morgen og jeg ikke kan ha henne alene når sambo er på jobb. Jeg syns det blir veldig lenge med 1,5 døgn barnevakt for en så liten jente. Samtidig vet jeg at hun koser seg der. Hun er ikke redd dem og sovner like lett hos dem som hjemme... Hva ville dere gjort? får så dårlig samvittighet ovenfor henne =(
BettyBoob Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 jeg ville latt henne være over der jeg da
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Latt henne være der hun er.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Har du permisjon? For isåfall kan han vel overta den.. Skjønner du ahr dårlig samvittighet, og samvittigheten MIN ville hentet henne i kveld, MEN fornuften ville latt henne bli til i morgen...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Tror jeg hadde blitt med til svigermor og vært der.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Kan ikke din mann stikke innom og besøke henne? Gi henne litt kvelds og legge henne hos sin mor? Da får både far og datter litt tid sammen. Jeg hadde latt henne blitt natten over.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville latt henne være der =) Er nok verre for deg enn for henne! God bedring!!!
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Hvorfor kan du ikke bli med til svigermor da? Eller svigermor kan vel overnatte hos dere? Jeg hadde ikke villet være uten en så liten baby så lenge, men det er nå meg. Dessuten er det kanskje komplisert i forhold til ammingen også`?
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Samboeren min kan ikke overta permisjonen min nå, altfor mye for ham å gjøre på jobb for øyeblikket... Å reise opp til svigers har jeg faktisk ikke tenkt på engang... det var jo ikke så dumt! Problemet er at jeg skal til lege og hytt og gevær i morgen tidlig, og det er et stykke å reise hvis man må ta buss. Svigermor har ikke bil i morgen, og jeg har ikke sertifikat. Så da må jeg ta 3 busser med vond rygg...
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ammer ikke, så det er ikke noe problem sånn sett... Vi har nok ikke plass til svigermor her, og det blir kronglete om jeg skal til svigermor... (se over)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Men jeg tror nok uansett sambo får ta en tur inn til henne i kveld og gi henne litt mat =) Han jobber jo rett ved siden av svigermor, så er ikke noe langt for han sånn sett. Så kan han jo kanskje stikke bortom i lunsjen i morgen også. Og utpå dagen i morgen når svigermor har bil kan jo hun og jenta kjøre opp her og så kan hun være her hos oss... Høres ikke det ut som en god løsning da?
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Man får til at svigermor overnatter èn natt om man vil! Jeg var alvorlig syk (lå på sykehuset 1 mnd), da bodde begge foreldrene mine hos oss (også etter at jeg kom hjem fra sykehuset). Da var vi 4 voksne og èn baby i en leilighet med 1 lite soverom (45m2) Det går på viljen, spør du meg... Alle greier å sove på sofaen en natt..
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 De var her forresten i 3 uker.., så èn natt må du da greie om du trenger hjelp.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Jo skulle alltids fått plass om jeg hadde sjonglert litt... Men så er også svigerfar syk (svulster) og de har to fosterbarn på 6 og 10 år å ta seg av. skal begge de ungene bli med her må de sove på golvet...=P og de skal jo på skolen også.
Lilletrollogmamma Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville hatt barnet og svigermor hjemme hos meg. Da er barnet der det føler seg tryggest:) Og viss det blir slitsomt kan de sikkert ta seg en tur ut...Eller ligge på sofaen hos svigermor og bli oppvartet:)
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Men du kan jo sikkert være med dit da om du vil. Eller så kan kanskje mannen din overnatte der. Du må nesten følge magefølelsen din.
___ Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville nok hentet henne så svigermor fikk fri i kveld, med mindre hun selv foreslo at jenta ble der. En ting er at det er greit å stille opp ved sånne kriser, men det er godt å ha noen timer fri om kvelden. Derfor ville jeg i utgangspunktet hentet jenta.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #19 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er en sikkelig hønemor og skjønner deg godt:)) Samvittigheten min hadde sagt NEI og fornuften hadde sagt la henne sove der til i morgen.. Men kan ikke din svigemor passe jenta di hjemme hos dere da??
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #20 Skrevet 18. februar 2008 Ja jeg kan nok overnatte der hvis jeg vil=) eller sambo... Er bare dette med legen da. Men jeg kan jo kanskje få sambo til å ta fri en time i morgen for å kjøre meg til legen? Det enkleste tror jeg egentlig ville vært om sambo hadde overnattet hos svigers i dag, og så kommer svigermor opp til meg med henne når hun har bilen i morgen. Så kan svigermor få lage kaffe mens jeg ligger på sofaen og drar meg...=P
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 La henne være der over natta du :-) Og så syns jeg at hvis ikke du blir bedre snart så bør pappan ta over permisjonen slik at du får sjans til å bli bra igjen :-)
Mom2Two Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 Det synes jeg høres ut som en plan!!! Sambo overnatter der, og svigermor kommer til deg i morgen.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 det var svigermor som foreslo at hun kunne sove der, vi hadde i utgangspunktet tenkt å hente henne i kveld og så tar sambo henne med i morgen igjen... uff, jeg får dårlig samvittighet av dette... har nesten lyst å ha henne hjemme i morgen. samtidig som jeg vet hun ikke har det optimalt når jeg bare ligger på sofaen...
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Uff ja fornuften sier nok det, men sambo har så sinnsykt mye å gjøre på jobben, de holder på å flytte til nytt lokale og han må ordne med montering og flytting av varer... derfor han jobber sent hele denne uka... de er bare 2 stk på avdelingen hans også... Men blir det ikke bedre må vi vel bare gjøre det sånn.
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Skjønner ikke at folk skal gnage sånn på at det er så ille for en unge på 5 mnd å overnatte til farmor, så lenge man ikke er avhengig av pupp og farmor er en kjent og trygg person så er det INGENTING i veien for at et så lite barn kan være der en natt eller to. Så lenge ungen sover, spiser og er fornøyd i hvertfall. Er det krise så er det krise... En uke ellelr to hadde vært noe annet, da ville jeg vurdert å flytta inn til svigermor selv noen dager...eller mamma og pappa... Ikke ha dårlig samvittighet i hvertfall, si ja takk til tilbudet og benytt sjansen til å slappe av sånn at ryggen din har en sjanse til å komme seg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå