♥maxen min♥ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Har dere gått opp i vekt etter dere har tatt sprøytene og vært mye kvalme? Har nå igjen litt over 2 mnd til neste og går opp som bare det. Har ikke mensen og det er godt, men er jo så mye kvalm... Tror ikke jeg kommer til å fortsette.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hadde ingen bivirkninger. Gikk opp i vekt, men vet ikke om jeg vil skylde på sprøytene egentlig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Men JM som hadde meg først uttalte vel at dette var et horribelt prevensjonsmiddel, pga alle hormonene, og vektoppgang er vanlig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg gikk på sprøyta i et år.. gikk opp 25 kilo.. IKKE fornøyd med det nei! Var stor fra før... Kan vel ikke gi sprøyta skylda helt, siden man kan kontrollere inntaket selv, men det er vanskelig med den matlysta jeg fikk! Hadde heller ikke mensen, ei heller andre bivirkninger enn vekta..
Mamma jei Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 P-sprøyta er noe dritt! Brukte den et år, og fikk veldig uregelmessig mens. Kunne begynne og blø når som helst. Var veldig usikkert og ubehagelig. Jeg anbafaler absolutt IKKE p-sprøyta. Samme med p-stav. Har det nå, og har blødd kontinuerlig siden jeg fikk den satt inn i juli. Dro til legen for å ta den ut. Han fant den ikke, så da ble jeg sendt til byen (Trondheim) for å finne den med ultralyd. De fant den heller ikke, så nå må jeg helt til OSLO til en spesialist på akkurat dette området. *Forbanna*
Joikaboll@ Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 La på meg litt over 20 kg, som jeg fortsatt sliter med etter 2 år. Har aldri hatt mens når jeg bruker sprøyta og det i seg selv er jo en stor fordel.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Fysisk sett passet p-sprøyten meg fint. Jeg var ikke dårlig på noen måte, gikk ned noen kilo, blødde ikke, huden ble fin. Men horomonene gikk rett til hodet på meg, så jeg ble en gal bitch med fråde rundt kjeften. Du kan tro venner og familie var glade når jeg droppet sprøyten, hehe. Sprøyten sitter lenge i kroppen, det tar sin tid før alt blir normalt igjen...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg trodde det nesten var slut på p-sprøyte som prevensjon. Hadde flere venner som brukte den for et par år siden. De klaget over vektøkning, og flere byttet til piller. En annen bivirkning for to av jentene var at de ikke fikk tilbake sykusen og fikk orden på mensen på nesten to år. Litt vanskelig når begge var prøvere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå