Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Noen som fødte normalt (uten vakum/sugekopp, etc)? Jeg måtte ha vakum, og har forstått at det er vanlig med stjernekikkere - noen ender i haste KS. Pressa i over 2 timer, og barnet så helt ille ut: hovent og slapt... Men alt gikk bra til slutt (bortsett fra vakumen da:-o
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 fødte normalt jeg ja... såvidt.. var på hengende håret, alt var klart til hasteKS pga lav puls...
Berrudi Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Pressa i 3 timer og fant mine innerste krefter og fikk ham ut på egenhånd,men det var tøft!!! De vurderte å ta ham med tang,men siden pulsen hans var bra ville de at jeg skulle prøve å greie det selv!!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har en stjernekikker. Fødte normalt etter ca 15 min med pressveer. Har født en ikke stjernekikker før, og syns han var lettere å presse ut:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 min kom på 3 og en halv time fra første rie og fikke ikke vite at det var en sjternekikker før han var ute. Men revnet masse og ble klippet, sikkert noe fordi han kom så fort og 'gale veien' men presset i ca 20-30 min tror jeg... det gikk ganske i ett så fikk ikke tid til 'notere' meg alle detaljene.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Fødselen var skikkelig lang, og i tillegg var han stjernekikker. Pressa i over en time og måtte settes på drypp på slutten(husker jeg) pga riene mistet varigheten. Helt forferdelig opplevelse, men fødte normalt uten tang/vakum.. fikk bare noen pyntesting i etterkant. JM sa jeg var heldig. huff huff. kjenner de tøffe minnene komme opp igjen... ikke så veldig artig opplevelse. her blir kS neste gang uten tvil!
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 jepp ble tatt med vakum her.lå å pressa i 1,5 time.legen ble tilkalt,hvis ikkje det gikk med vakum,måtte i ta nytt ks å det var i fast bestemt på at i ikkje sku ha så pressa som f. så gla i slapp ks,klipte av navlestrengen selv å.skikkelig nydelig opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå