Gå til innhold

Livmormunn/livmorhals


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det samme?Om ikke... Hva er forskjellen? Jeg fikk beskjed av jordmor at livmormunnen var 2cm i går...den skal normalt være 4 om man ikke er i modning/første fødselsfase...

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg er ikke 100% men er ikke mormunnen uppningen av livmorhalsen....lengst ner på livmorhalsen

Skrevet

Jeg trodde ikke det var det samme :-D men livmorhalsen er jo normalt 4 cm. Hvis jordmoren din brukte begrepet livmormunnen så er det vel det samme som livmorhalsen!? Du får spørre jordmor neste gang du er hos henne, hvis den var 2 cm i går så skal du vel snart på kontroll igjen?

Skrevet

 

det er ikke det samme.

livmorhalsen er den delen av livmoren som går ned i skjeden. den er normalt 4cm. om din var 2cm betyr det at livmorhalsen din stikker 2cm ned i skjeden. denne skal forkortes og utflates. mormunnen er jo da denne lille åpningen i livmorhalsen som skal åpnes til 10cm.

Skrevet

Jeg skal vel mest sansnyligvis snart føde. Har gått med rier av og på i 1,5 døgn. Derfor jeg var inne å sjekka i går. Det har ikke skjedd noe mer da....jordmor sa at det kunne ta alt fra noen timer til flere dager før jeg kom i orntlig fødsel..

Skrevet

Det er ikke så lett å bli klok på de forskjellige begrepene når til og med fagpersonene bruker dem hipp som happ :-) Jeg mente også at det er mormunnen som åpner seg til 10 cm under fødselen. Ble bare litt forvirra av jordmoren din :-D

 

Masse lykke til med forestående fødsel!! Det er spennende da!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...