frupingu Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hva gjør fysioterapauten egentlig?? Synes det er litt skummelt jeg.
Axus' girlfriend Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Litt ulikt fra fysioterapeut til fysioterapeut, men vil tro at du får et treningsopplegg for å styrke bekkenmuskulaturen. Noen vil også kanskje legge inn masasje. Er veldig store forskjeller på hvordan fysioterpauter jobber, avhengig av hvor de er utdannet osv. Men de er ikke skumle:) Mange ser på de som "eksperter på kropp og trening", men i den grad de er det- så er de her for å hjelpe. -fysioterapistudenten-
Gil Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Fysioterapeuten gjør ikke noe skummelt...ingen knekking eller noe sånt hvis det var det du tenkte på. Jeg er fysio under utdanning, har ikke behandlet bekkenplager selv, men sett fysioterapeuter behandle bekkensmerter ved hjelp av øvelser og tilrettelegging. Tror det er lurt slik at du best mulig kan tilpasse hverdagen på en mest mulig gunstig måte. Tvi, tvi!
*tybber* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg går til fysioterapaut pga bekkenløsning to ganger i uka. Den ene dagen har vi treningstime, hvor vi gjør forskjellige enkle øvelser. Den andre dagen får jeg massasje. Jeg har også stram muskulatur, så er vel egentlig dette hun prøver å forbedre når hun masserer.
lille sprelle Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har dessverre bekken låsning..... det får jeg hjelp med fra kiropraktor. Manuell terapeut (fysio med videreutd) kunne også hjulpet med dette. Det er ikke vondt å få brekt opp noe - det er bare lyden enkelte reagerer på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå