Gå til innhold

Gravid med p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli det?

Vet det er flere som blir gravide på p-piller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte litt..

Skrevet

Nei det skal ikke gå an, så lenge man tar sprøyten til rett tid. Som regel har man nok hormoner i kroppen til å være beskyttet i lang tid etter at man sluttet å ta sprøytene. Dette er ikke et egnet middel dersom du planlegger barn igjen i løpet av de neste to årene sa min lege.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at noen blir gravid med p-sprøyte men mange som blir gravid på p-piller, og jeg har en teori om hvorfor.

P-sprøyte må tas hver 3. mnd, og da ikke på en spesiell dato hver 3.mnd, men man har en uke eller to slingring å gå på før det er for seint å ta den.

P-piller må brukes riktig, alle her vet hva som menes med riktig. P-pillen er 99,9% (er det ikke?) sikker forutsett at man bruker den riktig. Når man ser hvor mange som er blitt gravid under p-pille bruk kan det ikke være mange som bruker den riktig. Jeg ble selv gravid mens jeg gikk på pillen, men jeg hadde spysyke og regnet jo ikke med at det skulle skje meg at jeg ble gravid pga to dagers oppkast. Tror det er mange som tenker sånn.

Konklusjonen min er altså at det er lettere å bruke p-sprøyten riktig.

Var vel ikke helt dette du lurte på, men....

Skrevet

Jeg vet om ei som ble gravid ved p-sprøyte. Barnet var svært misdannet (vet ikke om det var sprøytas feil) og ville ikke overleve hele svangerskapet. Derfor ble barnet tatt bort ganske sent i svangerskapet.

Jeg har selv vurdert p-sprøyte ettersom jeg ikke vil ha flere barn, men min venninnes historie sitter godt i meg. Er vissnok svært sjeldent det skjer da.

Skrevet

Jeg blei gravid etter å ha brukt p-sprøyta i 5 år, jeg hadde fortsatt 1 mnd igjen av tiden til å ta neste sprøyte da jeg fant ut at jeg var gravid.

"P-sprøyte" gutten er en frisk og rask 4 åring i dag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...