Gå til innhold

Søsken på samme rom - hvordan få dem til å sovne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet etåringen og fireåringen inn på samme rom, og nå sovner de ikke før halv ni, ni, og det er litt vel sent, synes jeg... Er noen uker siden vi gjorde det, og i begynnelsen la vi først etåringen kl. sju, halv åtte, og så la vi fireåringen når etåringen hadde sovnet. Dette fungerte ganske greit, bortsett fra at fireåringen vekte etåringen et par ganger når hun ikke var trøtt nok til å sovne. Nå i det siste har etåringen brukt lang tid på å sovne, og da trygler til slutt fireåringen om å få gå og legge seg, for hun er så sliten, så har innsett at de må legge seg samtidig, og dette har vi prøvd i to dager nå. Men, hvordan i alle dager få dem til å sovne? Nå ligger de og prater og synger og når den ene holder på å sovne, begynner den andre og prate osv og slik holder de det gående og holder hverandre våkne til mellom kl. halv ni og halv ti! De får jo altfor lite søvn! Vil de bli lei etter hvert og bare legge seg pent ned og sovne uten prat/sang, eller må vi begynne å legge dem kl. seks, for at de skal få pratet/sunget ferdig før det er sovetid. Frustrert nå! Hva gjør dere andre som har søsken på samme rom? (De må dessverre sove på samme rom, da vi ikke har flere soverom...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre har eget rom til vanlig, men når vi har besøk eller er på besøk deler de. De skravler alltid en del første og andre dagen, men så roer det seg. Det tror jeg helt sikkert det vil gjøre hos dere også! Etterhvert skravler de sikkert bare en liten halvtime eller noe, og det er jo bare hyggelig!

Jeg tror det vil regulere seg selv i forhold til at de blir trøtte om kvelden når de står opp tidlig etter å ha vært sent oppe. Etterhvert blir de jo vant til det å ha hverandre å skravle med, og da blir det ikke så spennende som det er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...