¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Har desverre lagt merke til at prisen på Collett mme har steget fra 79kr til 95kr...... Var ikkje dette ekstremt mye?? Bemerket dette til kassadama da æ handla på obs, og hun sa at alle varene hadde steget i pris, men som regel bare 2-3kr. Så nå blir æ altså å bruke ca 600kr i mnd på mat til mitt lille gull....sef ikkje akkurat noe æ vil spare på da, men hehe=)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 uff da... jaja! Men bruker du virkelig 6 bokser i måneden? det er jo 1,5 liter om dagen... de skal vel ikke ha mer enn en liter i døgnet? var det vi fikk beskjed om av HS ihvertfall, så vi måtte begynne å gi mer fast føde...
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Hmm, regna kanskje litt for kjapt ut=) Men æ lage alltid litt mye i slengen, så da blir alltid litt kastet. I tillegg til rester i flasker osv... Men er også begynt med fast føde, så da vel forbruket stadig nedover Heldigvis, med de prisene.....
___ Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Tror vi skal regne med at ganske mange matvarer kommer til å stige en del i pris fremover. Det beggynner å bli underskudd på en god del ting og verdensmarkedsprisen har steget kraftig på ting som melk, matolje, hvete og mais. Også grønsaker og en del andre ting forventer jeg oppgang på. Egentlig er det på tide så billig som mat har vært her i landet, sett i forhold til gjennomsnittsintekten. Folk kaster og sløser uhorvelig. Hvis du beregner 1,5 l MME pr døgn tror jeg nok du kan spare inn den prisstigningen og mer til på å blande opp det du har brukfor og ikke kaste så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå