Gå til innhold

6 1/2 mnd-vil bare ha pupp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 6 1/2 mnd som kun er interessert i å få pupp. Nå har vi prøvd med grøt siden jula!!! Hun bare snur seg vekk og stikker tunga ut. Brekker seg og spytter ut igjen. Har prøvd forskjellige typer, og har prøvd med litt annet mat også, men ingen ting liker hun. Noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne da jeg også har problemer med ei på 7mnd som ikke vil ha grøt eller noe annen mat. Hadde planlagt å fullamme til 6mnd, men kan tenke meg å trappe NED litt nå, ikke opp:-)

Skrevet

Slapp av litt til, og fortsett å prøve.

Min gutt spiste så og si ingenting før han var 7 mnd. Var helt uinteressert. Når han rundet 7 mnd. løsnet det plutselig og nå spiser han som bare det! Det snudde nærmest over natta.

Skrevet

Jeg sliter og!!!!!!!

Prøvd alt som er, forskjellig mat, når han er sulten, litt sulten, pappan prøvd å gi. Ingenting funker. Blir gal snart.

Skrevet

Har det likedan... :) tror nok vi bare må la det gå sin gang ja, plutselig er de klar for det. Min strategi er å gi henne grøt to ganger om dagen pluss litt middag (hun spiser tre-fire skjeer før det er stopp her), så får hun bare bestemme selv når hun vil øke inntaket. Prøver også med litt faste tider. Vi må nok bare innse at ikke alle unger synes det er topp med fast føde fra første stund. Jeg smører meg med tålmodighet, men jeg gleder meg til å kutte ut puppen på natta!

Skrevet

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp og fortsette prøvingen med fast føde - men ikke press henne! Viktig at det ikke tvinges i henne, da vil hun ikke få noen positiv opplevelse med mat. Hadde det på samme måte, fullammet til godt og vel 6,5 mnd. Når hun rundet 7 mnd snudde det plutselig! Jeg ga opp å forsøke med 4-mnd-grøt/mat, gikk rett på 6 mnd-grøten. Det funket veldig bra etterhvert :-) Nå går det som en lek, og hun runder 8 mnd om en uke. Spiser grøt, masse frukt, brødskive med leverpostei, men sliter med middagsmaten.. Men synes hun har blitt råflink i rekordfart! Så bare vent og se - plutselig snur det :-)

Skrevet

Slutter meg til resten, er bare å fortsette å prøve, mest sannsynlig går det seg til!

Skrevet

har ingen gode råd...må bare le litt for jeg kjenner meg igjen - som om jeg skulle ha skrevet det sjøl.

Kun fruktpure som går ned her. Har prøvd glass, hjemmelaget. Potet og avokado synes jeg smakte godt med litt smør (uten salt og melk)eller litt olje...men han brakk seg. Potet og gulrot...snur seg vekk. Grøt, kniper igjen munnen og blåser på skjeen så hele håret mitt er dekket med det "limet".....bare å dra frem puppen her også

Skrevet

Her er ikke tulla spesielt intresert i pupp lengre. Hun vil jo ha på natta og på dagen før hun skal sove, men hun bare "sipper" melka på dagen og tømmer sjeldent brystene helt, ofte vil hun heller ikke ha melk i det hele tatt.

Har begynt å gi henne grøt på formiddagen og til kvelds, hun er ikke så veldig glad i middagsglass enda. Men de to siste kveldene har hun spydd opp grøten rett etter hun har spist den på kvelden, hva kan det komme av?

ellers går dagen slik:

morgen 07-09 pupp

formiddag 11-12 grøt, vann og pupp

ettermiddag vann og pupp (vil ikke ha grøt da)

kveld 17-18 grøt, vann og pupp

natt pupp ca kl 22 og 02, 05

synes det er litt vanskelig å vite om hun får nok mat etter at hun har begynt med annen mat og ikke virker spesielt intressert i pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...