Ezmeralda Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Lærer de å snu seg fra mage til rygg og fra rygg til mage helt av seg selv, eller kan jeg/ bør jeg stimulere ham på noen måte... Noen tips? Førstegangs med 15 uker gammel tass. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Dette lurer jeg også på, så jeg dytter
Nusse_83 Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 det er veldigforskjellig når de snur seg. jenta mi var 5 mnd fra mage til rygg og 6 mnd rygg til mage. det går av seg selv bare de får tid
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville ikke stimulert. Får ting går jo sin gang, og de snur seg når de er klar for det. Men om du vil hjelpe ditt barn litt hvis det ikke kommer helt rundt, er jo opp til deg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 De lærer det helt av seg selv= Bare la de søte små ligge fritt på gulvet eller i lekegrind, så har de alt de trenger til en helt naturlig utvikling. Junior rullet når hun var 3 mnd, og vi har ikke stimulert på noen måte, hun har bare ligget my flatt...
mamman til to gutter Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 La dem ligge mye på gulvet er vel det beste tipset, men man kan også legge leker på siden oppe ved hodet sånn at de får noe å strekke seg etter. Da stimulerer man uten at de vil snu seg før de er klare for det.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 La dem ligge på gulvet, evt. naken (ingen klær og bleier gjør det lettere). Men, først og fremst, ikke stress med det. Mange barn får det ikke ordentlig til før de er 5-6 måneder og det skjer helt av seg selv (hvis de får daglig gulv-tid selvfølgelig). Min gutt er 6 måneder og har akkurat fått kontroll på rullingen. Det skjedde helt automatisk da han var klar for det. Nå ruller han alle kanter og har skikkelig kontroll. Det tok 2 måneder fra første rull til å ha kontroll. Du kan legge tilrette, men de gjør det når de er klar for det. 15 uker er etter min mening litt tidlig å forvente masse rulling, for de fleste barn da.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Du trenger ikke stimulere, de finner ut selv hvordan de gjør det. Jeg tror ikke de gjør det noe fortere selv om du "hjelper" til. Det er selvsagt viktig at de ligger på magen flere ganger i løpet av dagen, og det kan også være stas å henge noen leker såvidt innenfor rekkevidde både når de ligger på magen og ryggen. -etterhvert begynner han å legge seg på sida, gjerne for å nå en leke, og plutselig en dag tipper han over på magen/ryggen. Det går fort dit, det kan jeg love deg! Sett pris på tida før han begynner å snu seg og bevege seg også da Min er nå 9 mnd og overalt. Reiser seg og faller - vi er høyt og lavt hele dagen! Av og til jeg tenker det var godt når han lå i ro på ryggen og lekte med babygymen sin....
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 De gjør dette helt av seg selv, når de kommer dithen at de skal snu seg. Husk at det er store individuelle forskjeller for når de gjør det. Du kan bidra til at dette skjer ved å la barnet ditt ligge ofte på mage.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Oslo-mamma, visste ikke at du hadde så små barn... Eller tenker jeg på nicket OsloMor nå? Likt var det iallefall;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå