Gå til innhold

Dem som sier at andre er dumme, er dumme selv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å si det?

Hørte en mamma sa det til 3-åringen sin....

Ble passe satt ut når jeg hørte det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg lærer min 3-åring, som er i denne "du er dum"-fasen, at ingen er dumme, men det hender at man gjør dumme ting....

Skrevet

Kommer jo an på situasjonen og om moren prøvde å få igjennom et poeng. Sier barnet at andre er dumme hele tiden, kan jo moren ha prøvd å forklare hvorfor en ikke sier sånt.

Skrevet

Barnet var kjempe sint, vet ikke hvorfor, men i sinne sa hun dumme mamma, og da fikk hun svaret til bake

Skrevet

Hvis det var treåringen som sa at noen var dumme, så kan det kanskje få ham/henne til å tenke seg om før det blir sagt igjen.

De fleste barn har vel en "dumming"-periode, og jeg synes ikke mammans måte å takle det på var så dum.

Skrevet

Det der var et velkjent uttrykk for meg i alle fall, og for alle andre som vokste opp på 80-tallet? Har blitt folk av oss også. Pedagogikken kan selvsagt diskuteres, men jeg syns faktisk ikke den er så dum. Hvis du sier at jeg er dum, så gjør du noe dumt, liksom... Enkelt og greit.

Men er enig med hun som sa at ingen er dumme, men alle kan gjøre dumme ting innimellom.

Skrevet

Men ville dere sagt det samme til deres barn i samme situasjon?

hadde aldri sagt det til min gutt, og han har kalt meg dum noenganger han også!

Skrevet

Nei, jeg ville ikke det, hehe... Jeg ville sannsynligvis valgt å overhøre den bemerkningen.

Skrevet

Har du ikke hørt det uttrykket før? På klingende østfolsk blir det:

Dømm som sier dømm er domme, dømm er domme dømm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...