Gå til innhold

Syke unger HELE tiden :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 2,5 år og en datter på 6 mnd.

De har vært mer eller mindre konstant syke siden august, dvs hele den lille jentas liv stakkars. Forkjølelser,hoste, diare og oppkast.

Om og om igjen!!!!

Nå er begge kjempeforkjøla og hoster. For to uker side spydde de.

Jeg nyter ikke noe i hverdagen lenger, alt er bare stress og mas.

Ungene griner natt og dag og jeg får aldri ordentlig søvn. Pappaen jobber hele tiden og jeg er mye alene. Vi bor langt unna familie og får ingen hjelp!

Faen faen faen så lei jeg er, klikker for meg snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Når stopper dette sykdomsdritte? Gutten strartet i bhag i august og har knapt hvert der en uke sammenhengende for han er jo bare syk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben... jeg har bare ett barn på 16 mnd, men hun har knapt vært frisk en uke sammenhengende siden i sommer. Jeg er aleine med henne og når hun er syk blir som regel jeg det også. Innmari slitsomt, ja...

Men jeg trøster meg med at det må jo gå over....

Skrevet

Ja jeg håper virkelig det går over! Skjønner ikke det er mulig å være sååå mye syke. Og all den hylinga sliter meg helt ut, storebror brøler for alt og er mye sur og sint.

SLITSOMT.... jeg får lyst å rømme

Skrevet

huff så slitsomt det må være med 2 stk og en mann som nesten ikke er hjemme! snuppa har også vært konstant syk i et halvår nå.. jeg blir jo smittet selv, har aldri vært så mye syk og borte fra jobben som i det siste :/

Skrevet

Noen ganger kommer man til det stadiet at man faktisk har en viss forståelse for at folk hiver ungene sine ut vindu... Uansett hva man gjør for dem er det feil, og man holder rett og slett på å bli gaaaaal...

Skrevet

Det er grusomt! Jeg hadde ikke fått de så tett hadde jeg visst at det skulle bli så slitsomt som dette og at mannen skulle jobbet så mye.

Ungene bare skriker og det er helt grusomt å ha det sånn dag og natt.

Har ikke søvet en hel natt siden før jeg fikk de!

Skrevet

Føler med deg! Har selv en gutt på 3 år i barnehage og en gutt på 1 år hjemme. Det har vært mye sykdom siden i fjor høst, ja... :-/

Prøv å tenke på at ungene gråter fordi de er syke og slitne. Det er ikke for å være plagsomme. Du er mamma, og må bare holde ut. Det er ingen andre alternativ...

Se fremover mot sol og bedre tider. Lykke til.

Skrevet

ja,jeg vet. de kan jo ikke noe for det stakkars. men jeg blir så lei, føler det koker over. Sover jo aldri. En av de er våkne uansett på døgnet.

Skrevet

Ååå så deilig å lese at det ikke bare er hos oss!!

Har kommet til det stadiet at jeg tror det må være noe galt med meg som mor siden barna er konstant syke så derfor synes jeg det er godt å se at jeg ikke er alene.

eldstemann var syk i sitt første leveår i seks måneder i strek, aldri noe alvorlig, men alltid et eller annet ble frisk 1 feb. klippe kort til legen å på apoteket.

Da han begynnte i barnehagen var han ikke så mye syk, men nå har vi fått et barn til og flyttet til et annet klima og nå har barna vært syke mer eller mindre siden september. Håper et gir seg snart, første mars hadde vært bra..

Feirer at vi ikke vært hos legen enda i februar!! (nå er jo minsten potte forkjørlet, så må vel snart i vei igjen, men i januar var vi hos lege fem ganger og jeg ser ikke på meg selv som hønemor..)

Sender masse oppmuntring, ta deg en liten tur ut og vær alene i en time eller to innimellom. Legg en halv løk med skjæresiden opp under senga til forkjøla barn for å få sove litt. Sov når barnet/barna sover og når det virkelig butter del dagen opp i små overlevlige doser, jeg var på 15 min i en periode. "Må bare klare femten min til så er det nok over det verste, nå er det igjen 10 min og han har allerede roet seg litt osv... " Det funket for meg..

Sender deg MASSE energi og en viruell nakkemassasje!!

Skrevet

Takk, hehe, viruell nakkemassasje ;-)

Jeg har også lurt på om det er noe jeg gjør galt til tider siden de blir syke i ett kjør.

Lillejenta har vært forkjøla siden hun var to uker....

Storebror har hatt mye siden han var 10 mnd men aldri noe alvorlig som har krevet medisiner.Han har aldri fått antibiotika men har vært veldig mye forkjøla med fæl hoste, spesielt om natten.

Diare og omgangssyke er det værste og det har gått mye i barnehagen siden han begynte der...usj!

Han er ofte rød i ørene men ikke nok til at han trenger medisiner for det, men det er jo grusomt smertefult for han. Vi har brukt noen pakker paracet i dette huset...

Skal prøve med en løk under senga!

Må si jeg gleder meg til de er litt større begge to... =)

Skrevet

Jupps, man blir helt klikkings!!!!!! Sutring å klenging hele dagen. Om natta hvis man er så heldig at de sovner ligger man der å lytter; puster de?? For da er man ikke vant til det. For ikke å snakke om alle tankene man gjør seg, kan det være noe annet? Noe alvorlig?? Herregud, man går jo helt på veggan til slutt!

Eneste trøsten for meg, å kanskje for andre å er at immunforsvaret blir bra. For hver gang de blir syke så styrkes dette. Den første jenta mi var syk nesten hele tia første to årene (ja også når hun fikk mm). Det var et slit og jeg trodde jeg skulle bli innlagt selv på psyk. Men så skjedde det noe etter 2 år og siden da har hun nesten aldri vært syk. Når er hun 8 år og er ikke syk 1 gang i året en gang! Så hun fikk stål immunforsvar av alt det slitet vi hadde :o) Personlig synes jeg hun godt kunne ha fordelt det litt mer utover slik at vi hadde mer overskudd når de kneikene kom ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...