Gå til innhold

Dere som har en egoistisk partner??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som bare tenker på seg selv,setter sine egene behov foran dine og familien.En som kun tenker på at han skal ha det bra å få "viljen" sin som en liten drittunge.Han løfter ikke en finger i hjemmet,sitter pal i sofaen mens du vasker,lager mat,tar klesvask,oppdrar unger å står i det hele tatt for at hverdagen skal gå rundt!!Han velger kompiser å egen interesse foran kvalitets tid med deg å barn,han overkjører deg med sine krav å får deg til å føle deg mindre verdt.Du kan ikke dra ut med venninner,for han skal IKKE sitte hjemme med barn.Penger får du heller ikke bruke som du vil,du har ikke bruk for så mye dill dall...Du sier han elsker deg å at du elsker han,men du kjenner du begynner å bli lei av å være vaskehjelp uten noe liv selv.Kanskje du har tatt det opp med han forsiktig,at han må begynne å hjelpe til,men ikke fått respons.Nå begynner du å bli skikkelig frustrert...

 

Hva gjør du?

Å hva skjer om du ikke gjør NOE?

Tørr du klage når du ikke gjør annet enn å godta partners oppførsel?

HVIS du velger å fortsette livet med din partner som oppførser seg som nevnt,hvilket liv ser du for deg at du blir å få til slutt?

 

 

Bare undrer jeg,siden det virker som om mange har en slik partner!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke fått barnet vårt enda, så jeg gir ham en sjanse til å forbedre seg når han blir pappa. Egentlig har jeg bare lyst til å kaste ham ut med èn gang. Er så lei av latskapen hans at jeg vil spy. Har tatt det opp med ham tusen ganger, men det hjelper bare en ukes tid, så er det tilbake til samme gamle tralten. Blir det ikke merkbar forbedring når barnet er født, er det rett ut.

 

For ordens skyld så var han ikke sånn da jeg ble gravid. Han har gradvis blitt latere og latere, uten at jeg skjemmer ham bort eller oppfører meg som en hushjelp. Problemet er jo at jeg blir redusert til nettopp hushjelp og masekråke, når han viser så utrolig lite initiativ. Det finnes grenser for hvor mange ganger jeg orker å krangle om oppvasken, eller hvor lenge jeg klarer å vente før gulvet blir vasket.

 

Og jeg er snart høygravid, sliter med kraftig bekkenløsning, og har en arbeidsledig mann. Gud som jeg savner å være singel...

Skrevet

Ikke mye respons på dette innlegge gitt.Undrer hvorfor?Slo kanskje spikern på hode..

Skrevet

kansje mangler responsen fordi desse spm som HI ramser opp,er de samme som mange spør seg selv om, og egentlig ikke klarer å finne noe klart svar på?

 

Problemet i slike forhold er vel ofte at mønsteret kommer snikende så sakte, at en ikke helt klarer å sette fingeren på problemet, før det plutselig har gått for langt?

 

Ofte forandrer dynamikken i et forhold seg når en får barn. At en før har vært mer likestilte, men når en blir gravid, og får barn, glir kvinnen mer inn i en tradisjonell husmor rolle, mens mannen ikke har forståelse for at han skal ta i et tak.

i desse tilfellene er det ofte en sjokkartet opplevelse for kvinnen når livet med barn ikke blir slik hun hadde trodd. Og hva da?

 

På veien til å finne ut av det, kan det være godt å kunne spør om råd på en side som denne. ;-)

 

 

Skrevet

Det er en ting som har slått meg.. Og det er at når vi er nyforelska blir vi perfekte husmødre. Vi steller, duller, rydder, lager mat osv med stor glede. Når den dagen kommer (og det gjør den) at man blir irritert fordi mannen ikke hjelper til, så har man til en viss grad seg selv å takke. :-)

 

Jeg har derfor lært av egne erfaringer, så nå er jeg ikke like dum-snill. Det er viktig å organisere enn arbeidsfordeling man er fornøyd med fra første stund.

 

En venninne av meg slet noe veldig i hjemmet pga manglende struktur. Dette førte til at hun klagde og han furtet. jeg anbefalte dem å lage en arbeidsfordeling (timeplan) hvor de fordelte alle oppgaver fra handling, matlaging, støvsuging, klesvask, leksegjøring sammen med barna osv.

 

Det er aldri for sent å rydde opp i strukturen. Mange menn vil nok hjelpe, men de har dessverre en manglende evne til å se hvor behovet ligger. Dersom de vet at de skal støvsuge tirsdag og fredag tror jeg mye ordner seg for begge parter.

 

Skrevet

Er så enig! Jeg må le litt, i går stod jeg og tok ut av oppvaskmaskinen, og ble plutselig kjempeirritert over nettopp dette! Damer er i full jobb på samme måte som mannen, men fortsatt henger mange igjen på gamle mønstre i hjemmet. Detter er URETTFERDIG!

Det er en selvfølge at mannen også ser, tar initiativ til og gjennomfører husarbeidet på lik linje med kvinnen! Det skulle bare mangle..

 

Selv har jeg opplevd at det nytter ikke å mase, be, spørre eller foreslå.. Jeg blir irritert av dette, og han mister motivasjonen. Jeg gidder ikke gå rundt og ta initiativ til hans husarbeid, som en mor til sin sønn. Dessverre opplever jeg også at han ikke er så flink til å se hva som trengs å bli gjort, og hvor mye det egentlig krever å holde huset presentabelt. Samtidig fikk jeg meg en liten tankevekker når jeg satt meg ned og skrev opp hver minste lille ting som gjøres i huset, og hvem som som oftest gjør dette. Det viste seg at han bruker mye tid på å reparere ting som har med dataen å gjøre, og alt det teknologiske vi har i huset, samt at han er mekaniker og naturligvis er den som fikser bilen og sørger for å holde den ren og pen, og ikke minst i stand. Han er også den som renser sluken på badet, holder oppvaskmaskinen ren og renser vifta på kjøkkenet.. Tror det er viktig at også vi jenter klarer å se hva gutten faktisk gjør, det er kanskje mye vi ikke tenker over.. :)

 

Men tilbake til det med arbeidsfordelingen; noe vi har begynt med, er å handle hver mandag, og vaske huset hver fredag (vi er jo heller ikke gestapo, så dette sklir jo av og til ut..) og prøver å gjøre mest mulig husarbeid sammen. Det går mye fortere og er myyye mer morsomt :)

Jeg vil gjerne at mine barn skal ta med seg en rollefordeling fra hjemmet, som sier at hverken mamma eller pappa hadde rollen som husmor..

Lykke til! :)

Skrevet

Samme her - Jeg og kjæresten gjør det meste av husarbeidet sammen, og vi gjør ikke det samme hver gang. Noen ganger tar jeg badet og han stua og omvendt - så blir det ikke så kjedelig.

 

Forresten godt poeng til ei over her, om at vi jenter duller når vi er nyforelska... Har et par venninner som har brent seg BIG-TIME på den ja...

Jeg gjorde motsatt når jeg traff kjæresten. Var rett og slett mindre ryddig enn før hehehe

Skrevet

Du har vært kjempesmart! :-D

 

 

  • 2 uker senere...
Skrevet

sambo min og har fått kjenne på livet sammen med ei som ikke orker (jeg hater nemmlig koppvask og søppeltømming) hehe...

Har sagt i 2 år nå at jeg vil ha oppvaskmaskin, men da har han sagt nei, så da har han måttet stå å vaske kopper. =)

Men nå som vi har flyttet har vi oppvaskmaskin og jeg har tatt rollen på kjøkkenet, men samtidig ALT annet, han tror vist at nå er hans servicetid her i huset over... hehe... hoffameg... skjønner ikke hvor mannfolka får denne dumme og lave IQèn fra! Jo! fra gammeldagse fæle svigerforeldre kanskje??? hehe... (den var kanskje litt slem, men det er jo fakta! De er jo skjemt bort! )

Skrevet

tror kanskje litt av grunnen til den dårlige responsen kan være at mange faktisk ikke har det sånn? Jeg vet ihvertfall at her hadde mannen min aldri sluppet unna med å sitte på ræva mens jeg skal gjøre alt! hvis det er meningen at jeg skal gjøre alt, så kan jeg jo like gjerne være alene? Min kjære vet heldigvis dette =)

Skrevet

Litt retting av hovedinnlegg: Jeg godtar ikke slik oppførsel, og denne oppførslen har kommet snikende etterhvert. Dessverre har det nok gått for langt. Han fikk sjansen til å "bli flink" igjen, men siden det ikke ser ut til å funke, så får han pakke snipp sekken og dra. Han flytter om 2 uker.

 

Altså slik gjør enn det:

 

*Tar opp problemet, finner en mulig løsning

 

Ingen bedring

 

*Tar opp problemet, forsikrer seg om at alle parter forstår hva som blir sagt.

 

Ingen bedring

 

*Tar det opp igjen. Lar alle parter forstå at det faktisk er en uholdbar situasjon. Konsekvensen blir at en av dere faktisk må flytte.

 

Ingen bedring

 

*FLYTT

Skrevet

Har tenkt akkurat det samme som deg, HI, når jeg leser noen av innleggene her.. Og du mener vel ikke bare husarbeid, men menn som oppfører seg som om både partner og barn er en hemsko og en plikt..

 

Synes en del kvinner har så rar smak når det gjelder menn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...